Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen vært borti en klakkelyd på bmw motore før?

Dette skjer ca på mellom 2700 omdreininger og 3000.

De på Brennes i Sarpsborg sa det var noe med vanoskjedet eller reim eller hva det er som sitter der.

Stemmer dette? De hørte ikke på lyden, de bare tippet.

Noen som har vært borte i dette før?

Mvh Jonas

Skrevet
dyr affære å skifte registerreim på verksted?

Er snakk om registerkjede regner jeg med, og denne skal normalt sett ikke byttes.

Men skal du få den byttet på verksted, koster det fort mye mer enn du må gi for en brukt motor i bra stand. (Så lenge det ikke er snakk om en S motor :P )

Skrevet

Kan muligens være slik jeg nå skal beskrive også da:

Usikker på hva slags motor du har så får heller beskrive en m50b20 24v vanos. Vanos pleier heller rasle enn klakke.Ikke spesielt turtall denne raslingen starter/slutter på. Ofte hører du den ikke så ille når motoren er kald men kommer når du pisker motoren. Vanos kit koster ca 500,-kr og består av ekstra ringer og bolt. I utgangs punktet er skruen mest nødvendig bytte men den får ikke kjøpes løst. Går sikkert stramme kjede også. Ellers så prøvde jeg ny olje nå "Fina first 400 full synt 5w 40" som faktisk fjernet min klakkingen overraskende nok. Om går f,eks inn på www.drvanos.com finnes video klipp av hvordan vanos kaklingen høres ut på div motorer.

• 2 months later...
Skrevet
Kan muligens være slik jeg nå skal beskrive også da:

Usikker på hva slags motor du har så får heller beskrive en m50b20 24v vanos. Vanos pleier heller rasle enn klakke.Ikke spesielt turtall denne raslingen starter/slutter på. Ofte hører du den ikke så ille når motoren er kald men kommer når du pisker motoren. Vanos kit koster ca 500,-kr og består av ekstra ringer og bolt. I utgangs punktet er skruen mest nødvendig bytte men den får ikke kjøpes løst. Går sikkert stramme kjede også. Ellers så prøvde jeg ny olje nå "Fina first 400 full synt 5w 40" som faktisk fjernet min klakkingen overraskende nok. Om går f,eks inn på www.drvanos.com finnes video klipp av hvordan vanos kaklingen høres ut på div motorer.

Beklager seint svar. Tusen takk for hjelpen! Byttet vanos delene og det hjalp :P Veit ikke helt hvor feilen satt, men det er i allefall i orden nå :D

Skrevet

hehe. Neida, var noe så enkelt som å bytte noen deler som hadde med vanosen å gjøre :)

Motoren har jo bare gått 132.000 så om det hadde vært rådebank hadde jeg vært litt skeptisk til BMW da den alltid har blitt tatt godt vare på å blitt kjørt pent med :P Men var utrolig deilig at det ikke var noe store reprasjoner og tull :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...