Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bytta motor i min e30 fra 320 til 325i. Starter går rundt, men ingen gnist fra noen av pluggledningene.. har byttet fordelerlokk og rotor til ingen nytte. ingen gnist på kabel fra coil. har prøvd å bytte kabel fra coil men det fungerte heller ikke!! prøvde også å bruke coil fra en 320i- fungerete heller ikke! har også byttet tenningsmodulen. har sjekket at kablene fra girkassen står der de skal hundre ganger.(og de er der de skal) hva f... kan være feil??

Skrevet

Men føleren på svinghjulet da? har du målt motstanden i den?

Målte med et multimeter/voltmeter.. sjekk ledningen som går fra coil til ECU.

Kan prøve en annen ECU om du har en liggende.

Nei, husker ikke hvem ledning det var, var bare en jeg så under der som var av, så når jeg skjøta den sammen ble det plutselig liv igjen

Skrevet

ja den føleren har jeg sjekket og den var bra.. ja jeg skulle prøvd en annen hjerne men jeg har bare en fra en gammel 320 og den funker vel dårlig. du vet ikke om noen som har en liggende, eller en som kan komme til gjøvik, som har en 325i, sånn at jeg bare kan prøve hjernen??

er så fryktelig surt at den ikke starter- har brukt lang tid på å få sammen motoren og ikke minst en god del penger :cry: desuten MÅ den være ferdig til bmw treffet på våler 20 september!

Skrevet

også er det eit punkt på vangen på den samme sida, nei skulle ikkje tru starteren gjekk rundt da...

foresten, dette var vel en 325 så fordeleren ligge vel foran på kammen?

Skrevet

sikker på at svinghjuls sensorene dine virker? om du er iskker på det så kan du prøve med en annen hjerne. 99% av tilfellene er sensorene som er gåen.

Skrevet

ja, men den på vangen går vel til bunnpanna.. fordeleren sitter på kommen ja.. Pleier som regel å være svinghjulssensorene ja..

Ohm den igjen.. tror den skal vøre på mellom 500-700 ohm en plass jeg,

Er den noe spes mindre enn det er det noe galt med den.

Men som sagt så har jeg en hjerne til 325 liggende hvis du vil prøve. bor ikke så langt unna. enger i søndre land

Skrevet

motoren har jording ja.. den på bunnpanna. fikk lånt et multimeter igår og da testa jeg slik det står i boka, jeg fikk rett utslag på mellom stift 1 og 2. den lå på rundt 900. men når jeg målte motstanden på stift 1 og 3 fikk jeg ikke noe utslag- den skal ligge på ca 100000 ohm. men jeg prøvde på en annen sensor jeg har liggende også, og da ble det heller ikke utslag.. merkelig at ingen av sensorene jeg hadde fungerte da, så jeg regnet med at jeg hadde feil instilling på måleren. har ikke peiling på hvordan dette skal justeres!

skulle helst ha prøvd en annen hjerne tror jeg. skal prøve med en annen 325 coil om en liten stund så har jeg prøvd det også! funker ikke det så må det da være hjernen, (eller sensoren (hvis jeg har gjort noe feil))... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...