MachineHead Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Hei, Jeg kjøpte for noen måneder siden en '99 530DAT, og bestilte chip fra chiptuning-direct.dk. Noen som har erfaring med samme bil og samme chip, og hvilke(t) effekttrinn som er gunstigst i forhold til forbruk? Jeg kjøpte chipen hovedsakelig for forbrukets del, men effektøkningen er jo en artig bonus. Jeg har imidlertid opplevd at forbruket på min bil tilsynelatende faktisk har økt, selv om jeg går aktivt inn for å kjøre så økonomisk som overhodet mulig.. Noen som har peil på hvorfor? Chipen står på trinn 4 (standard da jeg kjøpte den), og 5 er max.. Merket heller ikke noen ekstrem effektøkning, selv om det nok var litt.. Litt skuffa faktisk, for å være ærlig. Jeg koblet den til mellom torpedoveggen og innerst på motoren, og antar det er riktig i og med at diodeindikatoren i chipen lyser grønt og bilen går knirkefritt Alle svar mottas med takk!
Hofmeister-Knick Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 I siste (tror jeg det var) Motor så testet de KCR-bokser på 2 biler. Resultatet var nedslående ingen nevneverdig bedre effekt. De opplevde også at bilenes motortyring ikke varf fornøyd med box. Om du ønsker å optimalisere motoren, er det vel gjngs oppfatning om at en chip (ikke dieselbox) er tingen. Send boxen i retur om du ennå kan...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå