LarsMW Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Nå er bærekula løs og fjærbeinet på plass i skrustikka, men hvordan i helv*** får jeg løsnet låsemutteren i toppen av fjærbeinet ??? Alt snurrer jo og jeg kommer ikke til med fastnøkket slik at jeg får låst bolten med 8mm nøkkel... Skal messingskåle fjernes først eller på jeg til med å lage med spesialverktøy for å komme til??? Hjææææææææælp!!!!
325icab_88 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Tre på en pipe på mutteren uten skralle eller forlenger. Sett en 8mm lang pipe med skralle gjennom denne og ned på demperen. Hold igjen den store med en tang
JulianS Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 pass på at du ikke får stempelet i demperen til å rotere, da tar du livet av den... kan bruke ei pipe som du holder med ei rørtang også 1/4" pipe på demperen... skru med TANGA!
E30 Andreas Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 En litt ''Harry'' løsning er å ta masse fille (et eller annet som er mykt) rundt demperdelen som snurrer med muttern. bruk en litt stor tang med fine flater (vannpumpetang fks.) og hold den igjen forsiktig mens du løsner mutteren, OBS! ikke få merker i dempern!
JulianS Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 er det det som regel står i instruksene til demperene vel:)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå