Gå til innhold

Sprekker i glass på e39 facelift lykter fremme

Anbefalte innlegg

Skrevet

For vell ett år siden kjøpte jeg meg nye lykter fremme på min 523i 96 modell. Dette var av typen facelift lykter originale i fra Hella. Etter kort tid begynte det å danne seg sprekker i selve glasset av plast. Sprekkene utpreger seg hvor selve lyset i fra hovedpæra treffer. Aner ikke hva dette kan være for noe. Pærene er de som sto i når jeg fikk lyktene. Noen som har hatt samme problem, og vet hva det skyldes? Dette er lykter uten Exenon.

På forhånd, stor takk!!

Skrevet

Har det samme i glasset på originale lykter på min E46. Det kommer vel av varmeutviklingen fra pærene, plasten sprekker opp når den blir varm.

Skrevet

Har sett det samme på en E39 før, med Hella faceliftlykter. Der "brant" varmen av pærene hull i glasset... Et merkelig fenomen det der, som jeg ikke trodde var mulig. Dessverre får du jo heller ikke kjøpt kun glasset til disse lyktene, sånn sett kan det jo fort bli en kostbar affære.

Skrevet

Den der ville jeg tatt med Hella . Nå glemte jeg å se hvor du holder til , men der er helt sikkert en lokal Hella forhandler der du bor.

Jeg skjønner hva du mener med sprukket , og da er det også slik at en kan se at glassene ikke er påvirket av ytre faktorer.

Marmorert på en måte ?

Kommer av sprøhet i glassene/plasten kombinert med varmen fra pærene og kombinasjonen av ustabil temperatur ute. (snø-regn-sol)

Er ikke så sikker på at jeg ville gitt meg med dette. Orginale Hella lys koster penger , og forventningsfaktoren er høy. Høyere enn det du opplever.

Regner med du vet når du kjøpte(kvitt). Spør hva den lokale Hellaforhandleren mener om lysene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...