Zaphod Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 M50B20 24 ventiler, automat, har rulla 280 000km. Brukte vintern på og prøve å sette den i stand. Bytta samtlige dempere og fjærer med et supersport senkesett (50\35) Ble byttet tårnlagre framme, casterstag og stabilsatorstag framme. Ikke så lenge før det ble det også byttet bremseskiver og klosser fremme. Bak så skiftet jeg leddforbindelser (fant navnet på Koed, husker ikke hva de heter på norsk ) og hjullager på venstre side. Ble også skiftet toppakning vannpumpe, termostat, viskosekobling og luftfilter som ble byttet til Kn filter. Toppen ble slipa og et verksted satte inn nye ventiltetninger. Bilen ble så kjørt på verksted hvor det ble tatt 4hjulskontroll og byttet olje og filter på automatkassen. Ble også tatt Eu-kontroll samtidig for å sjekke om eventuelle feil, grunnen til at den ikke ble godkjent var at jeg ikke hadde vært hos BT og fått godkjent senkesettet (har Tuv-papirerne) ellers var det greit. Multireima i motorn ble bytta vintern 07 Utseende messig så er det noen riper i lakken men ser stort sett grei ut, det er en liten ugjevnhet på venstre forskjerm etter hærverk men er som sagt ikke nå store skader. Det er veldig lite rust, den rusten jeg har funnet under bilen ble pusset ned og lakkert med rustbeskyttende middel Grunnen til at blien blir solgt som prosjekt er at ca halv mil fra verkstedet kokte motoren uten at jeg vet hvorfor. Det virker ikke som det er noe sirkulasjon lengre på kjølevæska og mest sannsynlig så må toppakning byttes igjen. Det følger med vinterdekk som er bra med mønster og pigger men gummien er dårlig og hard Sommerdekkene er 225\40 18' Her er et bilde fra i fjor sommer før den ble senket Slik ser den ut som den står nå Dette bildet er fra når jeg byttet toppakning i vinter. Bilen står nå i Overhalla i Nord-trøndelag. Den har stått siden i Februar og trenger nå i tillegg et nytt batteri. Tenkte rundt 20 000 kr for bilen. Det følger også med lyktelister framme som ikke er montert. Kan nås på mail: codename85@hotmail.com eller tlf 40550991 mellom kl 16-20
Anbefalte innlegg