Edvin2 Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Bilen er en 520i 91 modell og håndbrekket er så dårlig at jeg må stoppe bilen og sette den i gir hvis ikke den står på nesten flat mark. Virker som om håndbrekket er sånn passe stramt da det tar der det skal ta, men jeg må ta hardt i og alikevell er det så dårlig Går det ann å justere momentet eller er bremsene for dårlige? Virker ikke som om bremsene er dårlige og de fungerer veldi bra, men brekket er ikke bra. Har ikke sett så mye på det eller satt meg inn i hvordan det fungerer enda. Alt jeg vet til nå er at det er skivebrems både bak noen som vet hvordan dette fungerer eller hva jeg kan gjøre?
verticalescape Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Det er egne bremsesko til handbrekket inni bremseskiva bak, sikkert de som er utslitt.
Ingebrigtsen Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Ja nå er det sånn at bremseskiva også fungerer som en trommel for håndbrekket på baksiden. Det du må gjøre nå er å skru av calipper og skive for å få sett på håndbremseskoene.. Er de slitte så bytter du dem, er det fortsatt endel igjen så setter du på skiva igjen og slakker opp håndbremsewierene og deretter justerer bremsebånda inntil igjennom et hjulbolthull.. deretter justerer du wieren til du får en grei vandring på håndbrekket
turn-in Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 Jeg har vært borti at mekanismen inni der har vært rustet fast
Edvin2 Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Mange takk sålangt:) Skal se på saken i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå