bmw_roadkill Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 bare et kjapt spørsmål.. når jeg ska bygge om til en m3 e36. ville det letteste vert å bruke en 320e36 (coup)? .. men funker det å bruke en 318is? og tilfelle vilke forkjeller er det når du ska bygge om . 318 VS 320 ->m3
piggens Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 såvidt jeg vet så er det "enklere" å bruke en 320 siden den allerede har en sekser i forhold til 318IS som har en rekke 4`r....bare å hive m3 motor nedi tror jeg og koble lednignsnettet+girkasseskift....ellers så er det vel bare å bytte ut bremsesystemet,skiver,calipere+ ? men er jo lurt å få dette godkjent hos biltilsynet og da er det lurest å begynne med bremsene og det sikkerhetsmessige!
Rogern Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 jeg valge å bygge på en 320i istedet for en 316-318is pga Det er ikke lov å forandre tillat totalvekt i vognkortet lengre...
bård Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Skriv først en søknad, og gjør du jobben skikkelig, dvs, setter over komplett understell, motor og drivlinje så går det greit, eneste er at 320'n har høyere totalvekt i vognkortet noe som kan være en fordel om du fortsatt vil at bilen skal være godkjent for 5 pers, men det kan variere fra stasjon til stasjon. Selv hadde jeg ikke brydd meg om den ble regga for 4 eller 5 pers, kan jo ikke sitte 5 stykk i en coupe uansett. Har akkurat bygget om min nå og skal til godkjenning på torsdag så blir jo spennende å se hvordan det går:)
bmw_roadkill Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 ja tenker på å hente en donor bil fra sverige \tyskalnd.. så overføre alt av av bremser driverk. ledningsnett og airkondition. ALT.. .. er det lov og overføre instrumentet\kilometer tellern fra donor m3 til den nye ? ska kilometer tellern følge karosseriet eller motorn?! hm eller det samma F..og erdet no forsterkninger som må sveises på? ? ska få det godkjent, så blir å snakke med BT før jeg setter igang..
Rogern Skrevet August 28, 2008 Skrevet August 28, 2008 Her er mitt e36m3 bygge som ble godkjennt. Finner sikkert noe du lurer på der. http://bimmers.no/viewtopic.php?t=67330&highlight=leken
bmw_roadkill Skrevet August 28, 2008 Forfatter Skrevet August 28, 2008 hehe jeg har titta på det projektet optil fler ganger ble bra den bilen til slutt.. var det den som var tilsalgs for litt sia?? med en liten rygge bulk i bagsjelokket? ..var der jeg så at du måtte sveise 2 små forsterkninger .. .. hvor lang tid brukte du på å få den kjøre klar ?
Dirty Skrevet August 29, 2008 Skrevet August 29, 2008 har 328 i min 318is. 318is har 325 bremser osv. så endel er klart. men en 320 er nok enklest. slipper endel arbeid med å flytte batterie bak osv osv
bmw_roadkill Skrevet September 4, 2008 Forfatter Skrevet September 4, 2008 hva mer en batteriet er det som må fixes på . hvis jeg ska bruke en 318is contra 320 cupe..
jensemann23 Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 tror ikke batteriet må bak, etter hva jeg har hørt så er det greit at det er foran.
///Mysild Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 vektfordeling derfor må det bak dirty: 320 har jo også samme bremser som 2.5 og isen da
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 er du 100%sikker på det at batteriet må bak for å få det godkjent`? Batteriet veier jo max 5 kg. (hvertfall mitt)
///Mysild Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 nei, må ikke bak... men ser finere ut med det bak, pluss at vektfordelingen blir bedre... stor tung motor foran... men er jo ikke mye jobb, så hvorfor ikke?
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 ah, okei:) Jo da, det skal muligens bak med tiden. Men skal inn til godkjenning snart og rekker det ikke før det.. Derfor ble jeg litt stressa;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå