AndreasT Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Säljes nu då jag inte har tid eller plats för den längre Mappad av PPF och ger 912hk/985Nm vid 1.4bar. Bilen är från början en 328i coupe som är modifierad med följande: Motor: M3 3.2l motor Wiseco turbokolvar 8.8:1 i komp 139mm H-profilsvevstakar Arp pinnskruv till topplock Arp pinnskruv till ramlager Blocket borrat 86.5mm ,fräst för pyramidringar med evakueringskanaler samt toppdeckat. Toppen har fått mirafrästa säten, slipade ventiler samt planats. Balanserad vevaxel, tryckplatta och svänghjul. Borttagen vanosenhet. Adapterplattor för justerbara kamdrev Precision turbo, PT76 GTS, 0.96 a/r Grenrör byggt i 42.4mm svartstål med T4 fläns 60mm wastegate Modifierat org insug, med isvetsade rundstavar samt modifierat inlopp. PPF 75mm dumpventil svetsad i plenum 600x300x100mm intercooler Tryckrör byggt i 3" alu 4" downpipe i rostfritt 3.5" avgasystem hela vägen 3.5" ljuddämpare Rostfria V-bandsflänsar Autronic Sm4 Msd aktiva tändspolar Innovate LC-1 lambda Lintech största luftfilter. Drivlina: M3 3.2l växellåda, 6vxl M3 3.2l bakvagn, förstärkt diffinfästning Sprängmatta runt växellådan Drivaxlar i sviktstål Tilton 7.25" 2-skivigkoppling med cerametallic lameller Adapter för urtrampningslager för org kopplingsmekanism Förstärkt golv vid bakvagnsinfästningarna. Bränslesystem: PPF fuelrail 1600cc spridare 3st wallbro interna i tank Aeroemotive AN10 regulator AN 10 matning AN 8 retur Earls stålomspunna slangar samt kopplingar Kylning: Griffin kylare 26"/19"/3" , modifierad med nya fästen och in/utlopp. Flex a lite 16" elfläkt, 2500cfm Earls 19 raders oljekyl Earls An10 stålomspunnen slang och kopplingar mellan oljefilterhus och oljekylare. Chassi: D2 coilovers Powerflexbussningar i bakvagn Powerflexbussningar i framvagn Nya länkarmar med spindelleder Nya styrleder m3 e46 framskivor m3 e46 bromsok fram, modifierade för passa spindeln m3 3.2l bakskivor m3 3.2l bromsok bak 19" Csl fälgar 265/30 bak 235/35 fram Interiör M3 3.2 instrumenthus med kolfiberpanel och kromringar Alu pedaler Alu handbromshandtag Pioneer mp3 spelare Infinity framsystem Mätare i a-stolpe, turbotryck, oljetryck. Exteriör Nylackad 2008 i org orientblåmetallic M3 paket Klarglaslampor med angeleyes Xenon 6k halvljus Tonade bakre rutor Bilen är besiktad till till 1okt och det finns även en besiktningsmotor(m52b28) som följer med om man vill besikta. För byggbilder se projektråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=andreast Bilen finns i Göteborg, och jag vill ha 200 000 NOK (240.000sek) för den. Ring +46703980684 eller PM:a för mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasT Skrevet August 31, 2008 Forfatter Share Skrevet August 31, 2008 Inga byten är intressanta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasT Skrevet September 4, 2008 Forfatter Share Skrevet September 4, 2008 upp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 Jeg har aldri importert en bil før men er det ikke slik at når man importerer bilen må man ha den inn til kontroll hos biltilsynet og da vil de mest sannsynlig se at det er ettermontert turbo på bilen og vil dermed ikke godkjenne denne for norske veier før turboen er registrert i vognkortet? Siden dette chassie nummeret ikke er registrert med turbo så må man til TUV og få avgass målinger på bilen for så å da kunne få turboen godkjent i vognkortet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iNthe Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 jo, men som han skrev: "och det finns även en besiktningsmotor(m52b28) som följer med om man vill besikta" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 La denne gromme bil bli Norsk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 La denne gromme bil bli Norsk da Du får selge din, så kjøper du den. Ikke noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 vil vel kansje lure når du har so store bremser , forsterka alt på bilen. når den skal vises? hadde vore ein rå bil dette. har du kjørt bilen mye etter bygget var ferdig? hold barhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 eller faktisk se i motorrommet å se en stor turbo? for så å ta en titt i papirene å se at det ikke står at den skal ha turbo? Det er det jeg er redd for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 4, 2008 Share Skrevet September 4, 2008 eller se turbotrykk måleren i a-stolpen hehe, den skal jo inn på kontroll hos biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 5, 2008 Share Skrevet September 5, 2008 Kan vel ikke spille noen rolle dersom man har en motor uten turbo i, når den vises!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasT Skrevet September 5, 2008 Forfatter Share Skrevet September 5, 2008 1000hk är kanske värt jobbet =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 Kan vel ikke spille noen rolle dersom man har en motor uten turbo i, når den vises!? Joda, hvis man orker å sette inn orginal motoren å få den til å svive slik at man kan få den godkjent for så å sette inn turbomotoren igjen. Men ja, noen orker kanskje det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martins Skrevet September 6, 2008 Share Skrevet September 6, 2008 lit av en bil men å få den gokjent i norge ska vel holde hart?er vel veldig mye som må gjøres?han har vell stivet av karseriet en del?derme går vekten opp i forholdt til hva en 328 skal vege?men alt er jo mulig da... er vell en del ellektronisk koblinger osv som må byttes tilbake får å få en orginal 328 til og virke her,nytter ikkje og komme med en hau med lendinger hos bt as,det har eg prøvd lit dyr får kun bane bruk og show kjøring da,men om den blir gokjent som 328 så er du jo like langt på neste eu kontroll eller ved en teknisk kontrol,bilen er vell og blir hørene til på bane trur eg så ekstremt forseg hjort vertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=a_adHIcH ... re=related ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg