Gå til innhold

Bmw e36 3.2l turbo (912rwhp)


AndreasT
 Share

Anbefalte innlegg

Säljes nu då jag inte har tid eller plats för den längre

Mappad av PPF och ger 912hk/985Nm vid 1.4bar.

Bilen är från början en 328i coupe som är modifierad med följande:

Motor:

M3 3.2l motor

Wiseco turbokolvar 8.8:1 i komp

139mm H-profilsvevstakar

Arp pinnskruv till topplock

Arp pinnskruv till ramlager

Blocket borrat 86.5mm ,fräst för pyramidringar med evakueringskanaler samt toppdeckat.

Toppen har fått mirafrästa säten, slipade ventiler samt planats.

Balanserad vevaxel, tryckplatta och svänghjul.

Borttagen vanosenhet.

Adapterplattor för justerbara kamdrev

Precision turbo, PT76 GTS, 0.96 a/r

Grenrör byggt i 42.4mm svartstål med T4 fläns

60mm wastegate

Modifierat org insug, med isvetsade rundstavar samt modifierat inlopp.

PPF 75mm dumpventil svetsad i plenum

600x300x100mm intercooler

Tryckrör byggt i 3" alu

4" downpipe i rostfritt

3.5" avgasystem hela vägen

3.5" ljuddämpare

Rostfria V-bandsflänsar

Autronic Sm4

Msd aktiva tändspolar

Innovate LC-1 lambda

Lintech största luftfilter.

Drivlina:

M3 3.2l växellåda, 6vxl

M3 3.2l bakvagn, förstärkt diffinfästning

Sprängmatta runt växellådan

Drivaxlar i sviktstål

Tilton 7.25" 2-skivigkoppling med cerametallic lameller

Adapter för urtrampningslager för org kopplingsmekanism

Förstärkt golv vid bakvagnsinfästningarna.

Bränslesystem:

PPF fuelrail

1600cc spridare

3st wallbro interna i tank

Aeroemotive AN10 regulator

AN 10 matning

AN 8 retur

Earls stålomspunna slangar samt kopplingar

Kylning:

Griffin kylare 26"/19"/3" , modifierad med nya fästen och in/utlopp.

Flex a lite 16" elfläkt, 2500cfm

Earls 19 raders oljekyl

Earls An10 stålomspunnen slang och kopplingar mellan oljefilterhus och oljekylare.

Chassi:

D2 coilovers

Powerflexbussningar i bakvagn

Powerflexbussningar i framvagn

Nya länkarmar med spindelleder

Nya styrleder

m3 e46 framskivor

m3 e46 bromsok fram, modifierade för passa spindeln

m3 3.2l bakskivor

m3 3.2l bromsok bak

19" Csl fälgar

265/30 bak

235/35 fram

Interiör

M3 3.2 instrumenthus med kolfiberpanel och kromringar

Alu pedaler

Alu handbromshandtag

Pioneer mp3 spelare

Infinity framsystem

Mätare i a-stolpe, turbotryck, oljetryck.

Exteriör

Nylackad 2008 i org orientblåmetallic

M3 paket

Klarglaslampor med angeleyes

Xenon 6k halvljus

Tonade bakre rutor

Bilen är besiktad till till 1okt och det finns även en besiktningsmotor(m52b28) som följer med om man vill besikta.

För byggbilder se projektråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... t=andreast

Bilen finns i Göteborg, och jag vill ha 200 000 NOK (240.000sek) för den.

Ring +46703980684 eller PM:a för mer info.

78105-940835.jpg

78105-782226.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri importert en bil før men er det ikke slik at når man importerer bilen må man ha den inn til kontroll hos biltilsynet og da vil de mest sannsynlig se at det er ettermontert turbo på bilen og vil dermed ikke godkjenne denne for norske veier før turboen er registrert i vognkortet?

Siden dette chassie nummeret ikke er registrert med turbo så må man til TUV og få avgass målinger på bilen for så å da kunne få turboen godkjent i vognkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lit av en bil :lol: men å få den gokjent i norge ska vel holde hart?er vel veldig mye som må gjøres?han har vell stivet av karseriet en del?derme går vekten opp i forholdt til hva en 328 skal vege?men alt er jo mulig da...

er vell en del ellektronisk koblinger osv som må byttes tilbake får å få en orginal 328 til og virke her,nytter ikkje og komme med en hau med lendinger hos bt as,det har eg prøvd :oops: lit dyr får kun bane bruk og show kjøring da,men om den blir gokjent som 328 så er du jo like langt på neste eu kontroll eller ved en teknisk kontrol,bilen er vell og blir hørene til på bane trur eg :D så ekstremt forseg hjort vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...