Gå til innhold

E39 97. Går dårlig og hopper og spretter


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hå

Har i en stund prøvd og finne svar på hva som er problemet med bilen min, men har ei ikke lykkes med det.

Håper noen kloke hoper her inne kan komme med noen gode tips.

Problemet\problemene er som følger:

Bilen har en tendens til å "rykke" ganske krafig. Skjer en gang innimellom men kan virke som det blir hyppigere med tiden. No rykker den kanskje en gang hver 2-3 mil.

Det kan virke som bensinpumpen slår seg av i et sekund for så å starte opp igjen.

Så har jeg et ganske stort annet problem, og det er at bilen innimellom, uavhengi av kaldt eller varmt ikke vil opp i mer en 2000-2500 omdr. Og jeg får ikke bilen opp i mer en max 40-50 km\t.

Hadde bilen oppe hos BMW for å sjekke hva som kunne være problemet med den rykkingen og fikk tatt en diagnoese. Ingenting var feil etter den og jeg ba de skifte tennplugger i håp om at det kunne gjøre ting et hakk bedre, eller rettere sagt, ett hakk mindre.

Men det hjalp ikke og etter en tid så gikk bilen helt bananas og oppfører seg pr. dags dato som beskrevet ovenfor. Enkelte dager og ganger når jeg er ute og kjører så fungerer bilen helt fint, bare så det er sagt, men innimellom så er den umulig. Og eneste som ser ut til å hjelpe da er å hvile bilen litt og prøve igjen.

Håper og ber om at noen vet hva dette kan være og kan hjelpe, pleeeease!

På forhånd takk. :D

Skrevet

Det at du ikke får oppturtallet er vel kanskje noe form for nødmodus,

Som trer inn når drivstofftrykket blir dårlig eller faller bort .... ?

På min tds kutter den helt vis drivstofftrykket blir for lavt, det kom av at en fødepumpe i drivstofftanken var dårlig/defekt.

Har ikke noe inngående peiling på dette men prøver bare å dra igang noen resonnementer her :)

Skrevet

har vært borti dårlig kontakt på ledninger til bensinpumpa i tanken på disse, kommer til denne ved å vippe opp baksetet- da kommer du til pumpa under et deksel på h.s.

Skrevet
Hei hå

Har i en stund prøvd og finne svar på hva som er problemet med bilen min, men har ei ikke lykkes med det.

Håper noen kloke hoper her inne kan komme med noen gode tips.

Problemet\problemene er som følger:

Bilen har en tendens til å "rykke" ganske krafig. Skjer en gang innimellom men kan virke som det blir hyppigere med tiden. No rykker den kanskje en gang hver 2-3 mil.

Det kan virke som bensinpumpen slår seg av i et sekund for så å starte opp igjen.

Så har jeg et ganske stort annet problem, og det er at bilen innimellom, uavhengi av kaldt eller varmt ikke vil opp i mer en 2000-2500 omdr. Og jeg får ikke bilen opp i mer en max 40-50 km\t.

Hadde bilen oppe hos BMW for å sjekke hva som kunne være problemet med den rykkingen og fikk tatt en diagnoese. Ingenting var feil etter den og jeg ba de skifte tennplugger i håp om at det kunne gjøre ting et hakk bedre, eller rettere sagt, ett hakk mindre.

Men det hjalp ikke og etter en tid så gikk bilen helt bananas og oppfører seg pr. dags dato som beskrevet ovenfor. Enkelte dager og ganger når jeg er ute og kjører så fungerer bilen helt fint, bare så det er sagt, men innimellom så er den umulig. Og eneste som ser ut til å hjelpe da er å hvile bilen litt og prøve igjen.

Håper og ber om at noen vet hva dette kan være og kan hjelpe, pleeeease!

På forhånd takk. :D

Kommer det også en smelle/spytte/dunkelyd fra motoren når du prøver å gi gass når turtallet ikke vil opp?

Har akkurat samme problemet som du beskriver med min -91 e36 320i, og jeg ble fortalt av en som har ganske god peiling at det var veiv-, og kamfølerne som var i ferd med å gå. Grunnen til at problemet kommer og går så veldig er fordi det bare er en av de som har røket, hvis begge har røket får du ikke starta bilen i det hele tatt.

Har også prøvd dritlenge å finne ut hva feilen er, å ble sjeleglad når jeg fikk høre detta, siden han hørtes veldig sikker ut. (sitter i styret i bmw-klubben norge)

Problemet mitt kan jo også sitte i selve hjernen, siden de ikke fikk noe kontakt med den når jeg skulle kjøre feildiagnose på bilen, men skal prøve å bytte de først. Er litt billigere enn å bytte hjernen lissom!

Har også foresten hatt litt problemer med dårlig kontakt i pluggene til bensinpumpa, men da var ikke juksinga og hoppinga på langt nær så ille!

Skal bytte følerne til helga, så kan jo skrive inn her igjen om åssen det gikk og hva som skjedde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...