gnmfr Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Hva må man ca ut me for s50b30 motoren me gir eventuelt en "hel" delebil og hvor burde jeg leite etter dette... Dette er vel ganske plug and play på e36 eller er jeg helt på jordet
Ola. Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 25-35k avhengig av tilstand.. bimmers, bmwccn, autodb.no, blocket.se, ebay.de er gode plasser å lete.
gnmfr Skrevet September 1, 2008 Forfatter Skrevet September 1, 2008 koed har vel alltids noen inne også har hørt me di hadde ingen ennå men får hplde utkikk
oddis Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 S50B30 kommer antakelig bare til å øke i pris i årene framover, så det kan være lurt å få tak i en nå. De nye M motorene er man nødt til å bruke datasprut på for at det skal fungere i eldre chassi. Dette vil gjøre de eldre M motorene meget attraktive, tror jeg. Ingen fantasipriser selvsagt, men gode priser.
M3 Yngve Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 S50B30 kommer antakelig bare til å øke i pris i årene framover, så det kan være lurt å få tak i en nå. De nye M motorene er man nødt til å bruke datasprut på for at det skal fungere i eldre chassi. Dette vil gjøre de eldre M motorene meget attraktive, tror jeg. Ingen fantasipriser selvsagt, men gode priser. Har da feil på det der. Må kun ha tenningslås til S54B32 og alt motor el seff, kansje man må ha lys bryteren også. Får å fa start på min motor, kobla jeg kun motor el, tenningslås (pga start sperren, noe som jeg tror går ann å koble bort) og lys bryteren. Da startet motoren Så er det lurt å ha noe hjelp til å slette feil koder. Men ikke noe hokkus pokkus. Men er nok enig at S motorene ikke kommer til å gå mye ned nei.
oddis Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 I et chassi uten CAN bus system!? Isåfall er du ekstremt dyktig Masseproduser et slikt oppsett og du vil tjene deg til smør på maten!
Kristov Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 S50B30 kommer antakelig bare til å øke i pris i årene framover, så det kan være lurt å få tak i en nå. De nye M motorene er man nødt til å bruke datasprut på for at det skal fungere i eldre chassi. Dette vil gjøre de eldre M motorene meget attraktive, tror jeg. Ingen fantasipriser selvsagt, men gode priser. Har da feil på det der. Må kun ha tenningslås til S54B32 og alt motor el seff, kansje man må ha lys bryteren også. Får å fa start på min motor, kobla jeg kun motor el, tenningslås (pga start sperren, noe som jeg tror går ann å koble bort) og lys bryteren. Da startet motoren Så er det lurt å ha noe hjelp til å slette feil koder. Men ikke noe hokkus pokkus. Men er nok enig at S motorene ikke kommer til å gå mye ned nei. Så du har pelt vekk alt av antispinn og ABS osv? Er ganske sikker på at bilen går rett i nødmodus når disse signalene mangler.
M3 Yngve Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Ja alt er borte av abs og anti spinn. Mulig den går i nød modus er mye mulig. For gutta på ESS har tatt bort alle de feilene som kom. Motoren el er som på alle andre bmwer, for seg selv.
Kristov Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Ja alt er borte av abs og anti spinn. Mulig den går i nød modus er mye mulig. For gutta på ESS har tatt bort alle de feilene som kom. Motoren el er som på alle andre bmwer, for seg selv. Ok, vet de kan settes i rullemodus - da går den på full pupp selv om masse signaler mangler. Vært spennende å vite hva ESS har gjort.
M3 Yngve Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 I et chassi uten CAN bus system!? Isåfall er du ekstremt dyktig Hva er CAN bus system?? Alle sa til meg at om jeg kobla vekk abs, anti skrens og noe nivå ting, så kom den ikke til å starte. Vel kun motor el, tenninglås og måtte sette på lys bryteren, da starta motoren. Mener de gutta på ESS sa den ikke hadde godt i nød modus, men ikke helt sikker. Men går som F uten alt det nye elektroniske tinga på bilen.
M3 Yngve Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Ja alt er borte av abs og anti spinn. Mulig den går i nød modus er mye mulig. For gutta på ESS har tatt bort alle de feilene som kom. Motoren el er som på alle andre bmwer, for seg selv. Ok, vet de kan settes i rullemodus - da går den på full pupp selv om masse signaler mangler. Vært spennende å vite hva ESS har gjort. Rulle modus? Hvor har du det fra?? Og hvordan gjør man det?? Motoren gikk fint på tomgang å alt den. Er ny softwere i min ecu, der har de gjort om gass responsen, sport på og sport av. Sånn som org, bare kjappere.
oddis Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 I et chassi uten CAN bus system!? Isåfall er du ekstremt dyktig Hva er CAN bus system?? Alle sa til meg at om jeg kobla vekk abs, anti skrens og noe nivå ting, så kom den ikke til å starte. Vel kun motor el, tenninglås og måtte sette på lys bryteren, da starta motoren. Mener de gutta på ESS sa den ikke hadde godt i nød modus, men ikke helt sikker. Men går som F uten alt det nye elektroniske tinga på bilen. CANbus er et kommunikasjonssystem kan man si. Fungerer omtrent som en liten pc. Dette kom på E38/E39 som de første BMWene, og alle etter det har hatt det samme. Minsker behovet for antall fysiske ledninger (må nulle ut koder/signaler). Det er slik jeg har forstått det. Den som kommer opp med et oppsett slik at CANbus motorer funker i gamle chassi kommer til å få ei stor lommebok! Tenk dere mulighetene. Hvem sier nei takk til en S54,S62,S65 og S85 i en E30, like bolt on som en hvilken som helst annen non-CANbus motor? Det var en i USA som satte komplett S54B32 med SMG kasse i E30. Han måtte bruke hele det innvendige bilelnettet fra E46 M3 med nødvendige bokser, samt motorelnettet fra motoren for å få ting til å samsvare. Les mer (lang og bildetung tråd) : http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=359200 Prøv å sett den motoren du har nå i f.eks et E30, E34, E36 chassi, og koble opp likedan. Jeg mistenker at det kan bli mystisk stille, uten at jeg har belegg for å påstå det, annet enn hva jeg har lest fra andre som har prøvd. Derfor må det brukes datasprut på eldre biler, om man ikke har en komplett bil å ta av. Dette gjør motorene mindre attraktive for den jevne BMW trimmer. Hvem gidder å bruke 200 timer på elnettstudie for 340hk, når man kan få det like billig bolt on? Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/CAN_bus og ta et googlesøk på det, så finner du massevis av lesestoff.
M3 Yngve Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Skjønner noe av dette Oddis. Men er en ecu til på biler med SMG. Men er nok lettest med data sprut ja. Har en kompis som skal sette i en S54B32 i en E30 i vinter. Trolig CRF 550 eller CRF 700 komp pakka fra ESS også. Den bilen gleder jeg meg mye til å se og prøve. Der blir det data sprut. For så lenge man skal bruke data sprut, så kan de motorene kjøpes uten mye rundt, å da mulig det går ann å få en grei pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå