jensemann23 Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 kan vel ikke bruke ATF olje i manuell kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 http://olyslager-lubricants.nl/nordicst ... oseNOR.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Ble anbefalt ATF til min E30 325. Ble som en drøm i forhold:) Kunne være litt hard å få i gir på gamle olja. Dette fra Bmw verksted... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet September 1, 2008 Share Skrevet September 1, 2008 Det skal være ATF olje i ZF girkassen jeg har hvertfall, tror det er det på mange BMW girkasser. Den er silkemyk på girene med ATF olja, men merker at den ikke tåler hardkjør over lengre tid, da blir den tyngre å få i gir. Har kjørt med 75W-90 SX/S olje på samme girkasse, da er den treig når den er kald, men fungerer glimrende ved hardkjør. Begge fungerer til hvert sitt bruk Men anbefalingen er nok ATF olje også på din girkasse. I vinterhalvåret bør du bruke ATF uansett.. -LR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet Desember 22, 2008 Share Skrevet Desember 22, 2008 Det skal være ATF olje i ZF girkassen jeg har hvertfall, tror det er det på mange BMW girkasser. Den er silkemyk på girene med ATF olja, men merker at den ikke tåler hardkjør over lengre tid, da blir den tyngre å få i gir. Har kjørt med 75W-90 SX/S olje på samme girkasse, da er den treig når den er kald, men fungerer glimrende ved hardkjør. Begge fungerer til hvert sitt bruk Men anbefalingen er nok ATF olje også på din girkasse. I vinterhalvåret bør du bruke ATF uansett.. -LR Bumper denne litt jeg. Har samme symptomene med min girkasse. Skjønte ikke en dritt 1. gang det skjedde. Brukte stort sett 1.-3. gir (liten bane), og når jeg skulle roe ned og legge inn 4. var den skikkelig treig å få i gir. Står en klistrelapp på girkassen min: ATF oil only (eller noe sånt) Noen som vet hvorfor den skal ha den oljen, og ikke vanlig girolje? Gidder liksom ikke hive på 75W/90 hvis den tar skade av det på noe vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå