Olelink Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Hei Noen som vet om det går ann å få godkjent 850csi motor i 750? Fins det papir på at 7seriens konstruksjon tåler litt ekstra guffe opp fra 5liter, 295hk og 450Nm til 5,6liter, 385hk og 550Nm. Fattern's 750iLA '87mod begynner og bli sliten i motor, ventil tikking, dårlige innsugspakkninger og dårlige tennkabler og tennplugger så nå er spørsmålet om når man først skal gjøre noe, skal man gjøre det litt ekstra?
Olelink Skrevet September 3, 2008 Forfatter Skrevet September 3, 2008 sant nok, men er det noen her som har vært borti / gjort dette før, som vet om det lar seg gjøre å få godkjent?
oddis Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Du er ganske priviligert hvis du har fått tak i en 850 CSi motor. Man skal også ha ekstremt peiling på BMW for å se forskjell på en M70 og en S70 ved kontroll. Idag er alt som ikke er orginalt eksisterende fra fabrikk umulig å få godkjent uten noen form for uavhengig testing. Snakk med din Trafikkstasjon og spør. Mulig det kom noen Alpina versjoner som hadde mer effekt.
Olelink Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 eventuelt sette inn 12'n fra e38, passer den? den har jo 326hk og 5,4 liter.
oddis Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Trodde du hadde CSi motor allerede jeg? M73 fra E38 har vel CANbus system orginalt, som vil gjøre det noe komplisert å få inn i E32, som ikke har det. Men det er mulig det går ann å bruke det gamle elnettet, uten at jeg vet noe mer. Men de er ganske like i motorkonstruksjon. Jeg ville bare skaffet meg en M70 til, som var i god stand. Du kan jo alltid regne på hvor mye delene koster for å overhale den gamle koster kontra en "ny" brukt. "E30 big" og "HenrikE30+" her på forumet har god peiling på disse motorene. Du kan ta kontakt med dem.
Olelink Skrevet September 8, 2008 Forfatter Skrevet September 8, 2008 ok, nei har ikke csi-motor nei, ser også for meg at de ikke vokser på trær annet helt nye fra fabrikk og da snakker vi 200 000 har regnet litt på dette med overhaling og det blir nok ikke aktuelt, blir nok en tur over til tyskland og besøke en slektning samt få ett bmw verksted til og skifte motor til en ny m70. lekte bare litt med idè'en om og sette i større motor og hvis det går ann uten for mye ekstra arbeid og få inn en nyere 12'er så hadde det vært spennende
oddis Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Få noen til å skifte motor blir iallefall dyrt. Da hadde jeg heller forsøkt å solgt den. En overhaling hadde jeg tatt når det ikke er snakk om mer seriøse problemer, enn litt pakninger og slark i toppene. Finne en delemotor i god stand koster jo ikke mer enn 10 lapper.
Olelink Skrevet September 8, 2008 Forfatter Skrevet September 8, 2008 er vel ikke så ekstreme priser i tyskland vel, hvis man legger med i regnestykket at det er mye arbeid å plukke fra bare for å i det hele tatt komme til motorn skikkelig, små trangt under pansret
oddis Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Et slik motorbytte med identisk motor er egentlig bare en tidkrevede jobb. Noe som absolutt går ann å gjør selv. Det er jo tross alt bare å merke opp og plugge på plass igjen. Selvsagt må man jo ha noe å jekke, heise og skru med.
Olelink Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 sant nok, men det er akkurat tid som kan bli problemet siden den er i daglig bruk Selfølgelig er det ingen fort gjort oppgave å kjøre til tyskland for overhaling/motor bytte der heller men tror nå alikevel de er noe kjappere enn to mann i en garasje samt at man får jo ingen garanti når man gjør ting selv. Nå innebærer jo ikke motor bytte så mange inngrep i vitale deler av motor men ved overhaling ser jeg nå for meg at man kan gjøre mye ugang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå