jonas Skrevet September 1, 2008 Skrevet September 1, 2008 Bilen funker veldig bra med noen små problemer:) har ein e30 med autronic smc styrings system å dis4 tennings system. Har funnet ut at jeg kan koble den orginale turtelleren til dis4 boxen, menhvor skal jeg koble den=? Har lest alle koblings skjemaer å kommer til at det må vere den lille kontakten i hanskerommet å den sorte ledningen. Men kobler dette å ingenting skjer. Men vet at utgangen på dis4 boksen virker på ein annen turteller. Dette er ein 86 mod 320 orginalt. så neste spørsmål. Jeg har orginal 325 radiator på bilen, og når turboen ladder ca 1.5 bar (max 2.2 ) begynder tempen og stige. men når jeg slakker av, dette tempen ned på normal igjen. kjører Uten termostat for max kjøling. Kan det være at radiatoren er for liten? eller topp pakningen som muligens kan ha gått? merker inget stort trykk i kjølevannet eller noe. noen som vet hvilken radiator som paser bra i e30 å vor stor elvifte som det er plass til? Takker for alle svar jeg kan få
|Ole| Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Når eg holdt på å bygge sjølv fekk eg tips om 525 radiator...Om den kjøle bedre eller om den berre hadde integrert ekspansjonstank husker ikk
|Ole| Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 men spm er, har du spunne rundinger eller nokke i den dur? eller har du brukt fart...stor forskjell vettu...
jonas Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 men spm er, har du spunne rundinger eller nokke i den dur? eller har du brukt fart...stor forskjell vettu... Har selfølgeli fart. Rimeli logisk at den hadde blitt varm om man hadde spønne rundinga
ehrnst Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 radiatoren er for liten ja. merker temp stiger veldig fort på min og. e28 535 radiator passer rett i festene må bare mikke sammen noen egne slanger. koster ca 3k hos mekonomen
E30 Andreas Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 eller så kan du kjøpe deg en type universal alu radiator bare måle hva du har plass til, å kjøpe en som passer. må også da mikke til noen fester og slanger. menn da får du hvertfall max størrelse.
Frode_E30 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 For det første så er det ugunstig å kjøre uten termostat, motoren i da ligge under normal arbeidstemperatur. Her er det bare en ting å gjøre, kjøp 2 raders alu radiator fra summit racing (169USD) og "race" termostat fra koed. Du trenger også en kraftig vifte, helst en slik som ligger helt mot radiatoren. Tror dem har ca 300 forskjellige vifter å velge mellom. Hvor mye effekt har du på 1.5bar? Eller 2.2 som du sier??
Lex-Talionis Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 var det delenr du skreiv der Frode_E30? fant ikke noe på det, men fant en alu radiator, vet du om den passer? http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
ehrnst Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 169usd = 169 United State Dollars:) finnes flere som "passer" sjekk barehvilken størrelse du får plass til
Lex-Talionis Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 aha;) da skjønte jeg.. hehe. vet du hva 2 raders radiator er på engelsk? eller er alle radiatorene inne på summit 2 raders?
jonas Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 For det første så er det ugunstig å kjøre uten termostat, motoren i da ligge under normal arbeidstemperatur. Her er det bare en ting å gjøre, kjøp 2 raders alu radiator fra summit racing (169USD) og "race" termostat fra koed. Du trenger også en kraftig vifte, helst en slik som ligger helt mot radiatoren. Tror dem har ca 300 forskjellige vifter å velge mellom. Hvor mye effekt har du på 1.5bar? Eller 2.2 som du sier?? 1,5 vet jeg ikke, men på 2,2 har jeg bremsepapir på 602 hk. Dette i motoren.
jonas Skrevet September 2, 2008 Forfatter Skrevet September 2, 2008 Frode_E30: Tenkte jeg skulle rekke det våler treffet, så blir muigens knappt med tid å bestlle ifra usa. Men tror du denne ifra koed er noe å sase på? https://www.koed.dk/2.1.1.asp?bokstype= ... &soegeord= Hørte også at den ifra e36 m3 3.0 også funker veldig bra i e30. hvordan kan det være med slanger å greier for å få dette til å fungere. Noen som vet om det er vanskelig å bygge til med slanger om jeg bruker 535 e28 radiator.? Takker for alle svar:) har en liten krise med å bli ferdig med alt til treffet..
ehrnst Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 kan tenkes at den de selger på koed er radiatoren som blei levert i sydligere strøk, blei visst levert en annen type der. e36 radiatoren passer fint om du har 88+ vannpumpe og radiatorfester. bøyelige vannslanger får du kjøpt på biltema f.eks eller du kan skjøte sammen noen alu-rør osv
Morty999 Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 låner denne tråden litt da jeg har samme problem med turtelleren.. bare jeg har haltech datasprut isteden for autronic.. noen her som har tips?
Frode_E30 Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Jonas: Du må sjekke hvor du har uttakene på den originale radiatoren din og kjøpe en med uttak på samme sted. Den bør være ca 25*19" og 2.25" tykk. Husker ikke helt hvilken jeg kjøpte. Du bør også lage et 8mm lufte uttak som går til ekspansjonstanken. Jeg ville ikke kastet bort penger på annen original radiator. En så god motor fortjener og trenger skikkelig kjøling. Varer fra summit kan leveres fra 3-8 dager om du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå