conan Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Tenkte og nappe ut bakplata på diffen min for og bytte foringa, er en e30 325. Åssen olje anbefales og fylle på igjen der, og mengde?
verticalescape Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Store eller lille diffen? Brems eller ikke? Blir en av disse, husker ikke hvilken som er beregnet på diffbrems. SAF-XJ 75W-140 SAF-XO 75W-90 Store diffen tar 1,7 liter. Lille tar litt under litern hvis jeg ikke husker helt feil.
Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Store eller lille diffen?Brems eller ikke? Blir en av disse, husker ikke hvilken som er beregnet på diffbrems. SAF-XJ 75W-140 SAF-XO 75W-90 Store diffen tar 1,7 liter. Lille tar litt under litern hvis jeg ikke husker helt feil. XJ er til diff
Turbo-Tommy Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 SAF-XJ er til de med diffbrems. Om du ikke vet om du har brems eller ikke, så er det like godt og kjøpe XJ, siden den funker like godt i de uten brems, men blir smør på flesk når man ikke trenger det. XO er vel mer beregnet som girolje, men funker nok i diff uten brems også.
Ole@Automote Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Tenkte og nappe ut bakplata på diffen min for og bytte foringa, er en e30 325. Åssen olje anbefales og fylle på igjen der, og mengde? Mengde er opp til nivåskruen, type er avhengig av diff brems eller ikke men dette ser du når du tar av, eller du kan sjekke om hjula går samme vei når du roterer ett av dem med bilen i gear. Går hjula lett og hver sin vei har du vanlig diff uten brems, er det derimot litt motstand og hjula går samme vei da har du brems.
conan Skrevet September 3, 2008 Forfatter Skrevet September 3, 2008 Kan jeg bruke SAE 80W/90 API GL-5? eller SAE 75W/90 API GL-5 ? Begge er biltema oljer og etter spesifikasjonene til bilen er det API GL-5 som annbefales. Ikke ditch det bare fordi det er biltema olje, er det noen som har formeninger om denne oljen?
e30 tic Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Kan jeg bruke SAE 80W/90 API GL-5? eller SAE 75W/90 API GL-5 ?Begge er biltema oljer og etter spesifikasjonene til bilen er det API GL-5 som annbefales. Ikke ditch det bare fordi det er biltema olje, er det noen som har formeninger om denne oljen? hadde du diff brems da?
conan Skrevet September 3, 2008 Forfatter Skrevet September 3, 2008 Har ikke sjekka ennå, men i spec på tolerance står det at den rommer 1,7 liter. Dette er en 86 325i cab, hva er standard på disse bilene da? Diffbrems el ikke? kom de med og uten fra fabrikk?
325icab_88 Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Kom både med og uten Bare å hente jekken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå