Gå til innhold

ombygging til batteri bak (e30) Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal ha batteriet bak på min 320/325 turbo, da jeg ikke har plass til det foran pga wastegate og coiler.

men hvor i alle dager skal jeg strekke strøm ledningen fra motor rom og bakover? er det ikke hull til den kabelen på 320 karosseriet? noen som har tips om hvor jeg må borre etc? bilder hadde også vært kjekt.

På forhånd takk ;)

Mvh Espen

Skrevet
Hei.

Skal ha batteriet bak på min 320/325 turbo, da jeg ikke har plass til det foran pga wastegate og coiler.

men hvor i alle dager skal jeg strekke strøm ledningen fra motor rom og bakover? er det ikke hull til den kabelen på 320 karosseriet? noen som har tips om hvor jeg må borre etc? bilder hadde også vært kjekt.

På forhånd takk ;)

Mvh Espen

har dessverre ikke bilder av dette selv, men jeg har gjort det samme. jeg brukte orginal kabel, er en plastprobb i innerskjermen du kan presse ut, (er sikkert lakkert og vanskelig og se)

det dumme er at man får bare plass til et litt smalere batteri baki enn på 325 om orginal plassering skal benyttes.

Skrevet

Skal prøve og forklare. Hvis du tar ut batteri og ser mot forksjerm nede ibatterikassen så er det en vegg der ( totalt kun to vegger, den ene er inn mot kupè den andre mot forskjerm) dunk litt lett med en hammer der, så finner du platen som er punktet fast rimelig lett. Du kan og oppdage qat "der er den" ved og se på finishen på lakk, det ligger masse over denne platen, så finishen er ikke speil blank med andre ord.

Kabelen kommer da på innsiden av bilen bak hanskerom, oppe i hjørnet. kan da legge den i orginal kabel gate som er festet til indre del av kanal.Fortsett så bakover til hjulbrønn på høyre side. : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...