Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bodde i Spania kort tilbake i tid, der jeg kjøpte meg BMW M5 - 94 modell.

Jeg har tatt denne bilen til Norge, men vil ikke en gang prøve å få Norske skilter på den, da det koster alt for mye i form av avgifter.

Jeg har nå annskaffet meg en BMW 518 i - 93 modell i Norge.

Jeg vil nå bygge om den norske bilen til M5, ved å bruke den spanske bilen.

Håper noen kan hjelpe meg med følgende spørsmøl:

Hvordan skal jeg gå frem for å få godkjent dette prosjektet hoss biltilsynet ?

Og er det enkelt å få godkjent en slik ombygging ?

Er det noen som vet om det finnes turbo eller kompressor til

m5 90 - 95 modell ?.

I tilfelle hvor / hvilke firma selger dette.

På forhånd takk for eventuelle tilbakemeldinger.

Skrevet

er ikke umulig om du bygger om fra en 530/540V8´er, kanskje du klarer det også med en 535 R6, men det er jeg ikke sikker på. 518, 520 og 525 er det bare til å glemme å bygge om fra.

Skrevet

Takk for svar folkens.

Stemmer det med vekt desverre, da jeg har sjekket med "biltilsynet" i dag. Nok et eksempel på hvilket lilleboland vi bor i, og det påstår jeg ut fra argumentasjon biltilsynet fremla ovenfor meg i dag.

Jeg er 40 år, men myndighetene overrasker meg stadig enda med deres idioti, for det finnes overhodet ikke vetig argumentasjon for deres nektelse av godkjenning på omtalte prosjekt.

For meg er det heilt i orden slik dem holder på, jeg gidder bare ikke å foreta adresseendring til Norge, vil for fremtiden stå registrert i Orihule - Spania, således kan jeg for fremtiden kjøre på Spanske skilt.

Fra nå av vil jeg kun kjøpe og kjøre bile med Spanske skilter her i dette forbannede landet.

Og dem så tviler på om det er lovlig, så er det bare en ting å si: ja dete er det under visse forutsettninger.

MAKAN TIL TULLELAND.

Skrevet

Var hos biltilsynet i dag. De sa det var mulig å få justert opp vekta på bilen om man har papirer på det fra fabrikanten... Og å få papirer fra bmw er like enkelt som å klemme vann ut av en stein..

Biltilsynet klager og syter over at folk kjører med ikke-godkjente biler.. Men når man spør om å få godkjent noe som helst så får man et nei.

Skrevet

Oppfordrer samtlige til å melde Proforma flytting til eksempelvis Spania, om en har til hensikt å annskaffe seg en dyrere bil.

Det er veldig fort og enkelt gjort, søk om spansk personnummer

(N.I.E nummer) som fås på dagen, samt en adresse / postboks der nede.

Så kan en kjøpe bil nede ( jeg ga ca 35 000 for min M5 ), for således å kjøre den i Norge inntil 6 måneder ad gangen. ( ingen kan jo sjekke hva tid du er i Norge eller ei, så den 6 måneders regelen er jo bare en vits, i praksis kan en kjøre heile tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...