Gå til innhold

E30 - Fra instrumentpanel med klokke til turteller. 316/318

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et problem jeg sliter med å løse.

Jeg har en 316 med m10 motor. Har nå kjøpt med et speedo fra en 318 fra en bruker her på forumet og handelen gikk raskt og smertefritt:)

Dette er panelet jeg kjøpte:

http://images.bimmers.no/files/k5zcfo9w88ztwti2cfoq.jpg

Problemet er at dette er ikke plugg and play prosjekt da jeg har prøvd og koble direkte på de orginale ledningene og følgene skjer.

Da funker ikke: Turtelleren, Olje/serviceintervallene, Bensinmåleren går til fullt selv om det er tomt, og den som måler bensinforbruket pr. 100km bare går til fullt.

Jeg har allerede trukket ledninger slik at jeg kan koble på turteller, men aner ikke hvor jeg skal koble opp. Noen sier at man kan bytte hjernen også men vet ikke hvor denne ligger i intrumentet, men klarer og skru opp hele utenatt.

Fant 1 post tidligere,men her skjønnte jeg heller lite. Fint om noen kan forklare litt eller linke meg til lignende spørsmål/veiledere. On noen vet hva de forskjellige fargene bak på ledningen betyr er det fint. Har funnet ut at mange lurer på dette så er fint om det kommer noe nyttig info her. Jeg trenger hværtfall såårt hjelp.

Som sluttinfo:

Motoren min er 316 m10

Det nye instrumentet er fra 318i m10

Er samme motoren bortsett fra ignition V.S forgasser.

Mvh: Bror Bakke Instefjord.

Skrevet

Ok nå har jeg fått fiksa masse rart men 1 ting gjenstår!

Alt fungere nå utmerket bortsett fra Turtelleren og forbruksmåleren. Eller forbruksmåleren bare flytter seg til fullt. Det jeg gjorde var at jeg tok ut selve klokka og bytten den med turtelleren.

Siden jeg ikke har org turteller er det noen som vet hvilke ledning jeg skal trekke frem til dynamon/coilen? clokka må vel ha hatt en eller annen form for strøm osv. Den gule kontakten på baksiden har jeg ikke på bilen min, har kun den hvite og blå. Skal den gule brukes?

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...