vrtx Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Bare måtte ha meg E30 igjen. Hadde ett par krav da jeg skulle ha meg E30 igjen og det var bla. at utseende skulle være bra, cleant og rustfritt. Alt annet kan jeg gjøre noe med. Kjøpte meg en med en liten pjusk 1.8l (M40) motor.... Ikke det sprekeste men regner med den ikke står i så lenge. Snuser på M42 swap. Kjøpte en sliten E30 323i fra svigers og dermed var prosjektet igang. Jeg har bestandig vært snar med å kaste meg på motoren men tenkte til en forandring at jeg sugde meg på understell og drivverk FØR jeg begynte med motor. Første som ble gjort var å flytte over forstillinga fra 323'en med 51mm fjærbein og ventilerte skiver, så bytta jeg til Bilstein dempere med Apex fjærer i samme slenge. Foran og bak. (ble NY bil, herlige dempere!) Bakstillinga skal også over så jeg får bort de herlige tromlebremsene bak. Dette har stått på vent fordi jeg har ventet på polyforinger som skal i bakbruene mens de er nede.
Fliid Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Den så meget hel og fin ut, lykke til med prosjektet! : )
vrtx Skrevet September 4, 2008 Forfatter Skrevet September 4, 2008 Takker, er noe småsjafs utvendig som må fikses. Har tåkelys, kjølekanaler og is-leppe til fronten. Ser litt mer komplett ut da. De hjemmesnekkra blinklysglassa skal kastes i søppla der de hører hjemme og kjøpe meg nye med blanke glass. Innvendig blir det nye stoler og ratt. Planen er i bunn og grunn M42 motor men frister mye å lage blåsemotor av M40'en som står i fordiom at det er ett dårligere utgangspunkt. Som mange andre gjør blir det ikke en 6'er under huven. Turbo er valgt. Turbonetics T04b .60 a/r.
vrtx Skrevet September 8, 2008 Forfatter Skrevet September 8, 2008 Da var ny bakstilling på plass Nye traversforinger, nye Polyforinger, nye bremseslanger og ett ny bremserør som hadde fått noe "bergen-krom" på seg..
leif harald Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Bra utgangspunkt dette må jeg si , hvordan var det å få inn nye foringer der du brant ut? Stå på!
vrtx Skrevet September 9, 2008 Forfatter Skrevet September 9, 2008 Foringene får man inn med en plastklubbe eller lignende.
leif harald Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Foringene får man inn med en plastklubbe eller lignende. ikke varre nei
vrtx Skrevet September 9, 2008 Forfatter Skrevet September 9, 2008 Nye bruforinger og bremseslanger foran. Ser nå at jeg ikke tok bilde av hele foringen montert, får ta det siden Hjulstillingskontrollen ble også tatt da hele forstillinga og bakstillinga er byttet + alt av foringer er nå byttet på bilen. Det trengtes, ble nesten god å kjøre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå