BMWentusiasten Skrevet September 4, 2008 Skrevet September 4, 2008 Hei. Som sagt i topic, så tar altså håndbremsen dårlig. Det er helt uavhengig om den blir strammet opp på justeringsskruene i kupeen. den tar like dårlig uansett. når bilen står med håndbrekket på max, kan man klare å dytte bilen uten å måtte legge for stor kraft i det. Hva kan problemet være? tar omtrentlig like dårlig på begge hjulene, har ikke hatt den oppe og kjent om det er forskjell, men kjennes helt likt ut. Er det håndbremseskoene som er dårlige? bilen Ble EU godkjent i juni og problemet oppsto i juli. Så enten er det slurv fra verksted, eller så er det noe akutt... noen som har noen tips her?
jensemann23 Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 ta av skivene bak så ser du:) du kan og justere ved å skru på en skrue inni håndbremstrommelen, da ser du gjennom et bolthull o skiva ofg bruker et skrujern
BMWentusiasten Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 Kan tyde på slitte bremsesko. Skal man ikke da kunne bedre dette ved å stramme justeringsskruene i kupeen?
Klinz Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Nei du må justere på bremsekso bak so justere du vekk slakken på vaieren etterpå. Alltid justere bak først slik at bremsesko subber litt i skiva
BMWentusiasten Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 Nei du må justere på bremsekso bak so justere du vekk slakken på vaieren etterpå. Alltid justere bak først slik at bremsesko subber litt i skiva ok, skal jeg løsne litt på de i kupeen før jeg strammer bak?
lloydsb Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 Nei du må justere på bremsekso bak so justere du vekk slakken på vaieren etterpå. Alltid justere bak først slik at bremsesko subber litt i skiva ok, skal jeg løsne litt på de i kupeen før jeg strammer bak? nei
steinar andre Skrevet September 5, 2008 Skrevet September 5, 2008 akkurat.. man slakker det man kan inne i kupeèn og strammer det man kan ved skivene, kupeèn skal bare ta opp litt slakk etterhvert, ikkje brukes som å strammme håndbrems generelt.. men kanskje like greit å bytte bremsesko om de er dårlig, sikkert blitt glassert lag på skoene, da får man veldig dårlig bremseeffekt uansett hvor mye man strammer..
BMWentusiasten Skrevet September 5, 2008 Forfatter Skrevet September 5, 2008 akkurat.. man slakker det man kan inne i kupeèn og strammer det man kan ved skivene, kupeèn skal bare ta opp litt slakk etterhvert, ikkje brukes som å strammme håndbrems generelt.. men kanskje like greit å bytte bremsesko om de er dårlig, sikkert blitt glassert lag på skoene, da får man veldig dårlig bremseeffekt uansett hvor mye man strammer.. hørtes veldig logisk ut å stramme bak først. tror jeg bytter sko i samme slengen. skal jo på med nytt av skiver og klosser anyway.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå