Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du det er jeg ikke helt sikker på. Sjekket litt på KOED, men det sto ikke noe om det.

Jeg mener å ha lest at BMW har 4300K, men er ikke sikker :wink: .

okay. har bestilt 6000k. jeg har jo blåskjær , så vidt jeg vet så er det ikke mye blåskjær i 4300k.

Skrevet
4300K er vel mer hvite. Men er den fargetemp'n som gir best/mest lys 8) .

jepp. men kan jeg bruke 4300l pærer hvis jeg har 6000k eller 8000k originalt? må jeg bytte ut balaster?

Skrevet

Ja det kan du. Fargetemp'n har ikke noe å si på ballasten. Kun effekten (W) som er forskjell på ballasten.

Forøvrig hadde jeg 50W ballaster og 4300K pærer i fjernlyset på min gamle E34 Touring. Sattan for et volsomt lys :shock: .

Skrevet
Ja det kan du. Fargetemp'n har ikke noe å si på ballasten. Kun effekten (W) som er forskjell på ballasten.

Forøvrig hadde jeg 50W ballaster og 4300K pærer i fjernlyset på min gamle E34 Touring. Sattan for et volsomt lys :shock: .

hehe :) da kan jeg kanskje bytte til 50 W balaster( hvis jeg har 35w fra før, er ikke sikker) og kjøre på 6000k, da skal det lyse godt)

kan jeg bruke den komb. i nærlyset?

men er det 12v eller 24v jeg skal ha på balasten?

Skrevet

nå skal det sies at fargetemperaturen blir lavere med 50watts ballaster, samtidig får du 20% mer lys, men pæra brennes opp 20% raskere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...