Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen mulighet for at jeg klarer få av veiv-muttra selv, sånn at jeg kan plukke av drev og packboks? Noen som vet hvor mye moment den sitter med og tips til å få den av?

Har nemlig ødelagt rådelager på sylindern lengst frem og veiva trenger sliping, eller jeg trenger ny veiv:P

Skrevet

Hehe.. okei, skal prøve litt i morgen. Noen som vet om jeg har sjanse for å få den på igjen med moment nøkkel da?:P

Skrevet

den sitter med ca 650nm tror æ.....

hadde den av på min.. nytta ikke med vanlig muttertrekker.. vi måtte ha en muttertrekker til laste bil... å da sto vi å kjørte muttertrekkeren ei stund.....

Skrevet

ca 310 nm. Latmannsarm metoden fungerer. Muttertrekker i rett dim fungerer også. Jeg for min del bruker BMW orginal verktøy (kjøpt hos pelican parts) for og holde igjen veiva samtidig som jeg bruker latmannsarm på bolt.

Når du skal skru til igjen så kan du igjen bruke lattmansarm metoden som nevnt tidligere eller spesial verktøyet jeg har. Merk; Denne bolten står oppført som en byttedel når du har brukt den en gang.

Er motor ute av bil, så prøv og få lånt spesial verktøy fra BMW: http://www.pelicanparts.com/catalog/ima ... 3034-2.jpg

Skrevet

Snakker dere om den mutteren som holder det reimhjulet som gir signal ...Triggerhjulet...? For jeg skal hvertfall av med den og lurer på hva som må til. Er en s38b36 motor...

Skrevet

Jepp, den bolten. Triggerhjul (svningningsdemper) får du av uten og demontere denne bolten. Skal du ut med veiv / av med deksel i forkant hvor pakkboksen rundt veiva sitter, da må du av med denne bolten. Må like lite/mye til på din som på en annen BMW motor..

Skrevet

oki, .... tror den tenner helt feil eller gir feil signal pga dette med at splinten kan være ødelagt.

Men du sier jepp den bolten... hva er det da som holder triggerhjulet hvis det ikke er en mutter.... Sorry, men eg kjønner ikke helt... bolt eller mutter som holder hjulet.

Skrevet

Ceylon, triggerhjulet er vel festa utpå med bolter. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil nå. Er vel bare å sjekke på gs. Men tror heller du bør sjekke sensor og fordeler.

Når det kommer til min sak så er ikke motorn i bilen, har tatt av svinghjul, men er null problem å sette tilbake. Skulle hatt det der spesialverktøyet ja, det brukes vel bare til å holde igjen.

Men noen tips til hvordan jeg kan holde igjen svinghjulet da?

Skrevet

nei. Jeg har og engang spurt om dette, da fikk jeg mye snedige tips. Låse fast svinghjul med stropper og diverse. så det kilte seg. Sette trekloss mellom "labbene" på veiva og blokk osv osv.

Kan ikke se de som noen gode løsninger noen av de da det går utover ett eller annet uansett. At det er svært heldig for kun gir og ta imot dnne støyten, det tror jeg ikke.

Spesial nøkkelen ble laget av en grunn..

Skrevet

Kan ikke se de som noen gode løsninger noen av de da det går utover ett eller annet uansett. At det er svært heldig for kun gir og ta imot dnne støyten, det tror jeg ikke.

Spesial nøkkelen ble laget av en grunn..

spesialverktøy er vel for å gjøre arbeide fort og enkelt...

bare tenk på de kreftene som er ute å går når gnisten tenner bensinen...

stempele får noen tonn`s press nedover... så veiva tåler litt for å si det sån....

men så klart er det greit å ha spesial verktøy!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...