Gå til innhold

hva er bilen verdt?

dark alex
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en des.1997 520ia touring med skinninteriør, sportsseter, xenonlys, takluke, steptronic med sports prog., m-multifunksjons ratt, 2 soners ac, cruise, alarm, fj sentrallås, el lukking av bagasjelokk, avt h.feste, 17" org bmw felger. Original bil i kjempegod stand med fullt servicehefte. Kjøpt ny av stenshagen bil oslo. Kilometerstand er 175000. Farge er aspen silver. siste service 20 mil siden på sandven. Noen som har forslag hva denne er verdt og hvordan jeg evt vet om det er sportsunderstell/ m-tech utgave...

Trenger også facelift angeleyes lykter og m5 front så kom med forslag til hvor jeg får tak i det evt. om det er noen her som selger..?

MVH

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en des.1997 520ia touring med skinninteriør, sportsseter, xenonlys, takluke, steptronic med sports prog., m-multifunksjons ratt, 2 soners ac, cruise, alarm, fj sentrallås, el lukking av bagasjelokk, avt h.feste, 17" org bmw felger. Original bil i kjempegod stand med fullt servicehefte. Kjøpt ny av stenshagen bil oslo. Kilometerstand er 175000. Farge er aspen silver. siste service 20 mil siden på sandven. Noen som har forslag hva denne er verdt og hvordan jeg evt vet om det er sportsunderstell/ m-tech utgave...

Trenger også facelift angeleyes lykter og m5 front så kom med forslag til hvor jeg får tak i det evt. om det er noen her som selger..?

MVH

Alex

I følge "rødboka" som forhandlere har er den verdt ca 110 000, men du har litt lavere KM en det som står, men jeg tipper du får noe slikt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i forhold til verdi er den vel verdt mer eller mindre nøyaktig hva du betalte for bilen ?

Salg av brukte gjenstander er alltid basert på hva folk er villige til å betale for gjenstanden.

Min familie drev antikvariat og min far pleide alltid å si at "vi snakker jo dog om potensielle verdier her". Det samme gjelder for bil.

Rødboka kan si at noe er verdt 60.000 men bilen selges lett for 100.000 og tilsvarende andre veien.

Hva bilen er verdt ved videresalg kommer jo helt ann på om du finner en kjøper for prisen du da ønsker å få :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røboka stemmer sjelden med det en privat person kan få for bilen.

det er den forhandlere går etter,høre man på pris i rød boka,finner man serdels sjelden en fin bil med samme utsytr til samme pris på finn eller autodb. prisen variere etter hva kjøper er villig til og betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

røboka stemmer sjelden med det en privat person kan få for bilen.

det er den forhandlere går etter,høre man på pris i rød boka,finner man serdels sjelden en fin bil med samme utsytr til samme pris på finn eller autodb. prisen variere etter hva kjøper er villig til og betale.

At rødboka stemmer SKJELDEN, er rett å slett BULLSHIT!.

Eurotax som sitter å regner på disse prisene hele året, har nok mer peiling på bruktmarkedet en de FLESTE!

Rødboka viser meget nøyaktig hva snitt prisen på bilen er avhengig av det utstyret som er på bilen.

Men kommer man til skjeldne biler, skjeldne modeller så er nok rødboka ikke helt i tråd med markedet.

Og hvis man har en visuelt sett penere bil en de andre så vil jo så klart slike ting gi + i margen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinbilene har ikke sunket i verdi i det siste, men 110 kan nok være litt mye for en original bil ja, men denne er godt utstyrt, lavere km en "snittet" så jeg tror du kan få en god pris for denne..

Du skriver også om du har en M utgave av bilen din, dette er da exteriør eller interiør som er M, dette ser du om du har f.eks M frontfanger utvendig, noe du helt sikkert ikke har siden du spør om hvor du får kjøpt det.

Innvendig kan du se om du har et M merke på Rattet f.eks..... noen har jo selvfølgelig dette også uten M pakke... men tar du chassis nr ditt med til en forhandler kan du få utskrift av utstyret på bilen din.

Nye lykter og M fanger, kan du kjøpe hos www.gsbildeler.no eller www.koed.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 95000,- jeg.

Problemet er at det er alt for mange biler på markedet, så for å få solgt må bilen være billigere enn snittet, eller være spesiell. Utrolig vanskelig å selge en "vanlig" bil om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg en des.1997 520ia touring med skinninteriør, sportsseter, xenonlys, takluke, steptronic med sports prog., m-multifunksjons sportsratt, 2 soners ac, cruise, alarm, fj sentrallås, el lukking av bagasjelokk, avt h.feste, 17" org bmw felger. Original bil i kjempegod stand med fullt servicehefte. Kjøpt ny av stenshagen bil oslo. Kilometerstand er 175000. Farge er aspen silver. siste service 20 mil siden på sandven. Noen som har forslag hva denne er verdt og hvordan jeg evt vet om det er sportsunderstell/ m-tech utgave...

MVH

Alex

Edit: Har også org soundsystem med 10 høyttalere, forsterker, sub og org bmw busines cd rds spiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er m- multifunksjons skinnratt med cruise ctrl ja, og sportsseter og steptronic med sportsprogram derfor jeg lurte om kanskje dette var en m-utg... Forrige eier kjøpte bilen for 6mnd siden for 150 000.- jeg ga 105 tusen for den i komprispris da det var innbytte prisen han fikk hos ferdinand motor, mente selv den ville gå for mer hvis han solgte privat. Jaja, go bil vertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...