OLEZZ Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Skal plukke av turbokit som står på bilen nå. Hvordan er det med toppakningen da? Burde jeg bytte til orginal tykkelse? Jeg bytter tvert om det har noe innvirkning på effekt.
SteffenM2 Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 hva er størrelsen på orginal pakkning da? Du får jo lavere kompresjon med mere tykkelse på toppakningen, kan hende du ikke får maks utav motoren siden det blir lavere kompresjon, men tror dette er minimalt. Kan vel også bli galt mdt. bensin og luft osv, hvis ikke jeg tar helt feil!
OLEZZ Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Den orginale er vel 1.4 eller 1.6. Husker ikke helt i farten. Takk for svar. håper på fler.
E30 Andreas Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 orginal er vell 1,8mm, 1mm tykkere senker et kompresjons forhold... hva har motoren din i kompresjon orginalt?
OLEZZ Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Innmaten er helt orginal. Spørsmålet er om det er forskjeller fra orginal toppakning til 3.5mm MLS toppakning i form av effekt, på en vanlig M50B25. Er ikke ute etter å tape effekt. Så setter på orginal om det har innvirkning.
SteffenM2 Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 tror nok du taper litt effekt, så jeg ville satt på orginal pakkning..
OLEZZ Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Har et annet prosjekt jeg driver med.
Turbo-Tommy Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Du taper nok effekt på å kjøre med lavere komp. Er derfor det er populært å frese av toppene noen .1 mm, for å øke kompresjonen. Men det er nok ikke noe voldsomt med effekt du taper da.
oddis Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 En bekjent av meg gjorde nettopp dette med en E36 325 han hadde. Gikk helt fint i følge han, var bare litt mer daff. Turbokitet ble plukka av kvelden før EU kontroll, dro på eu kontroll, alt var ok, og drøyt 4 timer senere var turbokitet på igjen med ca 180hk mer .
OLEZZ Skrevet September 6, 2008 Forfatter Skrevet September 6, 2008 Blir nok til at jeg skifter pakninga da. Noen som har andre tips som gjør at den blir sprekere? Når jeg først har toppen ute, så må det vel være noe gromt jeg kan gjøre med den?
SteffenM2 Skrevet September 6, 2008 Skrevet September 6, 2008 Frese av litt, så du får enda høyere komp.. porte, trimkam++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå