E30_Dale Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Passer 3,6 kasse bolt on? Passer 3,8 kasse bolt on? Passer 260 getrag bolt on? Hva er billigst av ZF 3,2 M3 eller 3,8 M5 kasse? Siden de begge er 6 trinns...
325icab_88 Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Getrag 260 passer på, men vil stå noen grader feil i forhold til girspaken
Turbo-Tommy Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Getrag 260 passer på, men vil stå noen grader feil i forhold til girspaken Getrag 260 er jo den som står på M50 motor. Er vel 265 eller 262 på store sekseren, og 280 på M5. ZF kasse skal vel passe rett på, men da må du skifte svinghjullageret.
Fliid Skrevet September 7, 2008 Skrevet September 7, 2008 Den 260 kassa 325icab_88 snakker om er nok en M20 kasse. Getrag 260 fra M20 vil stå noen grader feil. Getrag 260 fra M50 vil selvfølgelig stå i rett vinkel.
E30_Dale Skrevet September 9, 2008 Forfatter Skrevet September 9, 2008 Noen som vet prisklassen til 3,2 og 3,8 kasse?
Turbo-Tommy Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Den 260 kassa 325icab_88 snakker om er nok en M20 kasse. Getrag 260 fra M20 vil stå noen grader feil. Getrag 260 fra M50 vil selvfølgelig stå i rett vinkel. Selvfølgelig, men hvorfor gjøre det mer vanskelig enn det er Går endelig greit å montere m20-kasse på m50. Men man må modde en del. ZF kasse passer jo rett på, og er mye sterkere.
Fliid Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Zf kasse fra E30 mye sterkere enn getragen? BITE ME!!!! :D
jensemann23 Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 jeg har m40-kasse Getrag 220 tror jeg den heter på min m50b25. Den passet rett på, men noen nevner noe om svinghjulslager. Kan det bli et problem etterhvert? Slites det ut?
jensemann23 Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 eller getrag 200 er det kanskje den heter. husker ikke
Turbo-Tommy Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Zf kasse fra E30 mye sterkere enn getragen? BITE ME!!!! :D ZF kasse fra M3\328... Den passer rett på M50 motor, bortsett fra svinghjulslageret Dessuten er jeg ikke kannibal Jensemann23: Svinghjulslager kan nok slites som med alle andre lager, men det tar vel en god stund.
Fliid Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 hehe, da er jeg med ; ) Hehe, nei, godt det Ja, svinghjulslager slites, men er overhodet ingen normal slitedel. Kan ikke se noen grunn til at du må bytte lageret pågrunn av kassen du bruker ivartfall. Dimmen på splinen inn på grikasse er like stor på M40 kasse og M50 kasse.
E30_Dale Skrevet September 10, 2008 Forfatter Skrevet September 10, 2008 Hva, må en bytte til et annet svinghjulslager da hvis man skal ha ZF kasse på M50?
Turbo-Tommy Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Akslingen som går inn i svinghjulslageret er 12mm på M50 motoren, og 15mm på ZF kassen. Ytterdiameter er den samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå