Dudster Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 Heisan. Artig liten feil som har dukket opp på kupeviften i bilen min. Nå jeg starter bilen er lufta kald, som normalt. Ut på motorveien, da kommer tempen pent opp som før. Når jeg så må bremse ned og blir liggende i rushfart - Stavanger = 50... Så blåser den plutselig kaldt. Køen forsvinner, jeg gir gass og vips, der var varmlufta igjen!!! Noen som har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 ekstrautstyrfunksjon som kommer på bmw slik at du ikke skal bli svett i køa og dermed bli en trussel! Neida, dette høres for meg ut som enten luft, eller at vannpumpen begynner å gi seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 En finger på pumpe/luft ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet September 8, 2008 Forfatter Share Skrevet September 8, 2008 Tror ikkeno på den derre med atte jeg ikke skal bli svett i køen... Vannpumpa? Pumper den rundt kjølevannet i radiatoren? Big deal å skifte selv? Har 1,8l M43 motoren... Wohhooo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 8, 2008 Share Skrevet September 8, 2008 sjekk først om du har lite vann på kjerra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Vann på kjerra. Du mener at jeg skal sjekke vannstanden på radiatoren? Veldig grønn på biler, men veldig lærevillig. Er det slik at kjølevannet pumpes rundt i fra radiatoren, til en liten radiator i kjølevifta for til slutt og pumpes rundt i motoren og deretter tilbake til radiatoren? Hvor mye vann skal det være på radiatoren da? Har ikke noen problemer med at motoren blir unormalt varm, i allefall så går temperaturmåleren aldri over " klokka 12 ", selv ikke i 195km/t i 43 varmegrader på autobahn i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet September 10, 2008 Share Skrevet September 10, 2008 Sjekk om det er nokk kjølevæske på systemet. Hvis du er teknisk usikker kan du lufte kjølesystemet med å sette fronten på bilen oppover i en bakke, sette varmeapp på fullvarme, ta av lokket på kjølevæse påfyllingen, la bilen gå på tomgang ca 10-15 min, og etterfylle kjølevæske om nødvendig. Det skal ganske store temp endringer til før temp måler gårforbi kl 12. Evntuelt kan du kontakte Øyvind Moe som driver moe auto han var verksmester på Bavaria tidligere. Han holder til i samme lokaler som nylund bilelektriske ved strømsbrua i hillevåg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 Heisan. Har ikke fått tid til å prøve dette, men skal ha bilen inn til Schmiedmann i Skien i slutten av uka. Har en del andre ting som må tas først på bilen, så skal jeg be dem se på dette. Oppdaterer tråden etterpå, kanskje noen andre har det samme problemet. Takk for svar i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2009 Heisan. Det tok meg lenge nok, har vært syk osv osv, men i går kveld fikk jeg somlet meg til å sjekke kjølevæsken i radiatoren. Fikk meg en stor overraskelse da jeg så at nivået var under min nivået på det målerøret man skrur korken i. Hvordan fyller jeg opp kjølevæsken? Den så ganske tykk ut og brun ut, der den lå i bunnen av målerøret. Har ikke merket noe til at instrumentene i bilen indikerer høy temperatur, nålen ligger på klokka 12 hele tiden den, men som nevnt virker varmeapparatet relativt dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dudster Skrevet Februar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2009 Enda et spørsmål. Jeg kikket oppi målerøret til kjølevæsken og den så brun ut... Hadde bilen på Bavaria og Snapdrive før, noen som aner om hvilken frostvæske de etterfyller? Jeg har kjøpt en liter med Blåtind blå frostvæske for motorer med alutopp og tenkte å blande denne 2:1 med vann. Har lest masse om frostvæsker som reagerer med hverandre, derfor er jeg litt betenkt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Ville tømt/skylt, og fylt annlegget med ny kjøleveske jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 19, 2009 Share Skrevet Februar 19, 2009 Tror nok ikke det er luft i systemet, den lufter seg selv om det ikke er så mye at motoren går varm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå