stroker Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 Hei, alle sammen! Første post fra meg dette... Har tilbragt 10 år i Audi-leiren, har nå konvertert til BMW, nærmere bestemt en '99 530 DAT Det jeg lurer på er om det er noen spesielle svakheter man bør være obs på Har lest en del her, og mange nevner automat og dieselpumpe. Bilen er forøvrig ikke chippa, så regner med at automaten klarer seg fint Det med dieselpumpa kan vel kanskje være litt "ulv, ulv", jeg mener, kanskje det er litt overhypet at den er så dårlig... Eller er det virkelig slik at man nesten kan forvente et havari.. Hva kan man i så fall gjøre for å forebygge dette, hvis det kan forebygges da, kanskje litt olje i diesel på vinterstid er en grei forsikring?? Takker for innspill, ser ut til å være et suverent forum med masse kunnskap dette her Stroker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 9, 2008 Share Skrevet September 9, 2008 Du har jo et godt drag i bilen originalt så "chipping" er vel liten vits. Du får passe på bilen, å holde den godt vedlike, pass på rust på bakluka, pass på at du rengjør der. Hvis bilen din har rullet noen KM så ville jeg ha byttet et filter som sitter over turboen, dette koster vel ca 1000 kr på gsbildeler, dette er en billig forsikring mot turbo havari og i verste fall motorhavari i tillegg. Her har du et bilde når jeg skiftet på min en gang i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stroker Skrevet September 9, 2008 Forfatter Share Skrevet September 9, 2008 Ok, takk for tips Er vel veivhusventilasjonen du viser bilde av der Skal ta og fikse det når jeg får bilen. Da blir det samtidig en innvendig motorvask, gjør alltid det når jeg overtar en bil, bruker å få ut en del møkk da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå