Dannis Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Fikk opp denne meldingen når jeg parkerte hjemme idag. har søkt litt rundt og lest hva det kan være men ingen har nevnt varmeapparat registeret såvidt jeg kan se. grunnen til at jeg tror det kanskje kan være det hos meg er at jeg et par ganger har luktet litt kjølevæske inni bilen. men har bare kjent det et par sekunder før det var borte igjen. er det noen andre som har hatt lekasje på varme registeret? eller er det noe annet det kan være som er problemet? har hatt bilen i 6-7mnd men ikke lagt merke til at nivået har gått noe ned, men har ikke fulgt det med falkeblikk akkurat. alle forslag til hva jeg kan sjekke tas imot
BMWentusiasten Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 leste kun rask igjennom, men kuhlwasserstand meldingen kommer som regel opp når kjølevæskenivået er for lavt..... tror ikke den skal bety noe annet... viss nivået er ok, bør sensoren sjekkes...
///MoePower Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Det kan være 3 ting som gir den feilmeldinen: *Lavt kjølevann nivå. *Luft i kjølevannsystemet *Feil med føleren. At du har litt kjølevannslukt inne i bilen av og til kan være varmeregisteret. Du kan jo sjekke om det er vått rundt midtkonsollen eller under dashbordet. Plages du med dugg på vinduer eller rå luft i bilen f.eks? Edit: BMWentusiasten var visst ute før meg..
BMWentusiasten Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Edit: BMWentusiasten var visst ute før meg.. GOTCHA... Neida Tysk Engelsk Norsk Kuhlwasserstand Coolant level low Lavt kjølevæskenivå
Torminator Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Fikk opp denne meldingen når jeg parkerte hjemme idag.har søkt litt rundt og lest hva det kan være men ingen har nevnt varmeapparat registeret såvidt jeg kan se. grunnen til at jeg tror det kanskje kan være det hos meg er at jeg et par ganger har luktet litt kjølevæske inni bilen. men har bare kjent det et par sekunder før det var borte igjen. er det noen andre som har hatt lekasje på varme registeret? eller er det noe annet det kan være som er problemet? har hatt bilen i 6-7mnd men ikke lagt merke til at nivået har gått noe ned, men har ikke fulgt det med falkeblikk akkurat. alle forslag til hva jeg kan sjekke tas imot Har selv lekkasje på varmeapparatregister. Mistet kjøleveske uten å finne lekkasje. Fikk GS til å trykkteste kjølesystemet, og de fant ut at det var deffekt varmeapparatregister. Har selv litt frostveskelukt inne i bilen og dugg på ruter. De fant ut at det kom frostveske i overløpet til AC'en, og at det da var varmeregisteret. Bestillte time hos de i dag for å bytte. Tar 3.800,- arbeid + nytt register.
Dannis Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 begynner å tro at det kan være føleren som kødder med meg. nivået ser greit ut og feilmeldingen forsvant etter en stund. var ingen feilmelding der idag når jeg kjørte til jobb, men når jeg kom fram og stoppet motoren så kom den opp igjen. det kommer opp et ord til som den veksler mellom.. "beitre...." etellerannet tror jeg det sto.
Dannis Skrevet September 11, 2008 Forfatter Skrevet September 11, 2008 nå er jeg 90% sikker på at det er feil på sensoren. har fyllt på litt kjølevæske. men var bare en desiliter eller to før det var på max. og feilmeldingen var der fremdeles. har forresten funnet ut hva det andre ordet betyr, Betriebsanleitg. eller Betriebsanleitung betyr "manual" så det betyr vel bare at den vil at jeg skal lese manualen. har kjent rundt midtkonsollen og at er tørt, har heller ikke dugg på vinduet, så om det er en lekasje på varmeapparatregisteret så er det en ganske liten en. siden kjølevæske nivået faktisk ikke har sunket.
Fliid Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 Feil på føler er ikke ett "ukjent" problem. Riktig som folk er inne på, dette betyr kjølevæskestand.. Indikerer at det er for lite kjølevæske.. Du har og rett i at den henviser til at du skal se i instruksjonsboken.. Noen ganger tungvint at check'n er på tysk kanskje. Bytt føler / inspiser den gamle.
øystein andre Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 vist du vil gjøre det litt enklere for deg selv med feilmeldingene, så kan du sette deg i bilen, slå tendingen på hakk en eller to, hold inne knappen til høyre i dasjen i 10 sek så bytter den språk er egentli bare å trykke å prøve deg fram litt
skisseper Skrevet September 11, 2008 Skrevet September 11, 2008 føleren er et kjent problem med e34. min plinger hver gang jeg starter opp bilen uten at jeg bryr meg spesielt mye om det.
Dannis Skrevet September 12, 2008 Forfatter Skrevet September 12, 2008 vist du vil gjøre det litt enklere for deg selv med feilmeldingene, så kan du sette deg i bilen, slå tendingen på hakk en eller to, hold inne knappen til høyre i dasjen i 10 sek så bytter den språk er egentli bare å trykke å prøve deg fram litt takk for tipset og det var på hakk 1 . utrolig godt å ha det på engelsk. tror kanskje det kan være dårlig kontakt på føleren, for feilen kommer og går litt. får prøve me litt elektronikk spray eller noe sånt på pluggen.
Joatle Skrevet August 11, 2009 Skrevet August 11, 2009 vist du vil gjøre det litt enklere for deg selv med feilmeldingene, så kan du sette deg i bilen, slå tendingen på hakk en eller to, hold inne knappen til høyre i dasjen i 10 sek så bytter den språk er egentli bare å trykke å prøve deg fram litt Funket ikke hos meg det der
André78 Skrevet August 12, 2009 Skrevet August 12, 2009 Det funker vel ikke hvis man har en bil importert fra Tyskland?
Joatle Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Nei det kan kanskje være Svada egentlig, for det burde jo ikke være noe stress å legge inn forskjellige språk på alle
bue Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 Kuhl wasser stand kjøle vann/væske nivå Er ikke så vanskelig å tyde tysk om man tenker litt, veldig likt norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå