Gå til innhold

Mitt BMW 325 iX prosjekt! Nylakkert, bilder side 7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heijsann alle sammen! Er ny her, og ny med BMW, så kjenner ikke forummet så godt, og heller ikke bmw. Men lærer meg litt etter som..

Har nettopp kjøpt meg en BMW 325ix 1986 modell som egt er helt okey. Men jeg vil gjøre litt med her og der! Vet ikke om folk her inne er int i mindre prosjekter eller hvordan det står til? Men prøver meg med dette: )

Planene for bilen er som følgene:

-Bytte varmeregistre som gikk til helvette på vei hjem fra gammle eier.

-Antagelivis bytte dashbord siden det er 2 sprekker i det, skal prøve å samkjøre dette med bytte av varme registre.

-Har renset seter og gulv i bilen siden dette ikke så ut i det heletatt, og resultatet ble bra.

-Bytte frontrute siden det er sprekker i den som sitter der

-Koble opp ett enkel steroanlegg, Pioneer~Hertz~Audioson

-Lakkere panserleppe, mulig hele pansere.

-Lakkere taksenker

-Fjerne rust rundt dørlås på sjåførside

-Bytte Olje på motor og drivverk etc..

-Sette inn nye lykter

-Fjerne de stygge lyktene bak grillen.. (Dette er jo faen ingen VOLVO?!?!:P)

Så jeg håper bilen overlever vinteren så blir dette antageligvis en bil jeg kommer til å ha lenge, Bilen er en av de bedre jeg har kjørt tiltross for alder...

Bilen er utstyrt med div ekstrautstyr jeg ikke ante var på så gammle biler, som:

ABS, avansert Kjørecomputer, servo++

Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder i morgen (idag:P) siden kabelen til tlf`n ligger hjemme hos min mor og far: p

Tar imot alt som er av tips og råd: )

mvh Einar

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takker= )

Plukker ut varmeregistre i går kveld/natt: P Litt av en jobb må jeg si : o Så håper jeg greier å få alt på plass igjen =)

Fikk en hyggelig melding på tlf fra GS-bildeler i dag, om at pakken min var sendt: )

Har bestil nytt varmeregister, emblem foran og bak : )

Men sånn btw, er det noen som vet hva slags pære det skal sitte i tåkelysene mine? Han som hadde bilen før hadde byttet lyktene, men ikke giddi å satt i nye pærer av en eller annen grun... : p

edit: Never mind.. Ser ut som det skal sitte H3 pærer der=)

Skrevet

Skal vere H3 pærer i grøftelysa ja..

Om jeg skal få låv å foreslå kosmetiske forandringer på bilen din, hadde jeg selv gjort dette :

-Fjerna panserforlengeren, denne ser ikke bra ut..

-Lakkert både grill og lister på framfangeren i sort matt

-Lakkert lippa i samme farge som bilen (og fjerne hønsenettingen)

Ser også ut som at kanskje lista under grillen trenger litt oppfriskning?

Dette er jo bare småting, Men drar opp inntrykket betraktelig :)

Bilen min var tilnermet i samme strøk da jeg kjøpte den, skal ikke så mye til før du har en flott bil!

Skrevet

Takker for forslag: ) Har tenkt litt på noe av det du nevnte, og vært inne på tanken å lakke oppigjen hele bilen pga ikke helt perfekt lakk. Leppa foran forsvinner nok en dag ja, Og den hønsenettningen foran skjønner jeg ikke hvorfor har blitt satt på :S

Skrevet

HAr sett litt på nye felger nå, og sinnsykt lyst på brock b1 felger, noe lommeboka ikke er helt enig i..: P

så søkt litt rundt og funnet disse, noen som vet om de vil passe ? evt om jeg må valse?

: 4/100 7x15 ET15

23_689105989.jpg

Skrevet

Hva er org innpresset på iX da?

På en rwd E30 hadde det gått helt fint, hadde ikke trengt å slått inn kanten heller..

Men iX har annerledes innpress, er ikke sikker på om det var mer eller mindre..

Skrevet
Skal du fjerne hjulbrønnen til reserve hjulet?Det ville jeg ha gjort :) Blir penere :D

Dette har jeg alltid lurt på, hva er penere med å se rett inn på bakstillingen? Hjulbrønnen på E30 er nydelig sentrert, så hvorfor? En E36 compact, kanskje, for der er den helt på siden.

Skrevet
Skal du fjerne hjulbrønnen til reserve hjulet?Det ville jeg ha gjort :) Blir penere :D

Dette har jeg alltid lurt på, hva er penere med å se rett inn på bakstillingen? Hjulbrønnen på E30 er nydelig sentrert, så hvorfor? En E36 compact, kanskje, for der er den helt på siden.

Syns biln ser mer clean ut :) men det er nå min mening :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...