Jump to content

Sveising av vannkanaler m20b25 topp??

Lex-Talionis
 Share

Recommended Posts

Hei. Tenker på å sende bort toppen min overhaling og sveising av vannkanaler i vinter. Da jeg hørte at toppen kan sprekke med trykk over 1 bar? stemmer dette? Er det noen her som kjører med litt effekt uten at dem har sveisa toppen?

Hvordan funker denne sveisinga? Bryter forbindelsen mellom blokk og topp? så man må ha 2 radiatorer,2 vifter etc?

Mvh Espen

Joa, de kan sprekke.

Du legger bare en sveis i vannkanalen så det bare er 2 hål igjen. Deretter freser du den plan...

Trenger ingen ekstra forbindelse/radiatorslange/vifte etc

ehh 2 hull er vel litt lite, man sveiser igjen hele vannkanalen for og så borre opp hull i samme dim som toppakninga, da hullet under toppakninga er avlangt og ca 5cm langt, lett å få dårlig anlegg på pakning og fare for lekkasje der, har en topp jeg

Joa, de kan sprekke.

Du legger bare en sveis i vannkanalen så det bare er 2 hål igjen. Deretter freser du den plan...

Trenger ingen ekstra forbindelse/radiatorslange/vifte etc

ehh 2 hull er vel litt lite, man sveiser igjen hele vannkanalen for og så borre opp hull i samme dim som toppakninga, da hullet under toppakninga er avlangt og ca 5cm langt, lett å få dårlig anlegg på pakning og fare for lekkasje der, har en topp jeg

Jepp, og finns bilder inne på PPF :D