Gå til innhold

Lakkere sidelistene på E46


alpha78
 Share

Anbefalte innlegg

jeg lakkerte selv, ble helt greit det. Men for å få det mest supre overflatefinishen, så må det legges et X antall lag med slipefyller på for å glatte ut den ruglete overflaten.. Da bør en lakker ta jobben. Men om du vil ha det pent som overflaten er, så pusset jeg ned med 320 papir, sørget for å vaske listene godt med silikonfjerner før jeg la på et lite lag med plastgrunning og deretter farge+klarlakk.

ligger bilder av bilen min med lakkerte lister på s.6 i tråden min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En bedre løsning er å gjøre som jeg gjorde med min 2004 sølvmetallic e46: Legge på 3M-scothcal film. Beregnet for bruk på bil. Produsent garanterer 7 årsholdbarhet. Relativt enkelt å legge. Får du en skade på en lakkert list må hele listen lakkeres opp igjen. Med film kan den greit trekkes om. Jeg har en ubrukt rull importert fra USA som du kan få kjøpe. Mye rimeligere enn omlakkering. Kan sende bilder hvis ønskelig. PM meg!!

Sjekk: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=311955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Siden det er sølvfarge du skal lakkere, husk å avslutte med 500 korning på slipepapiret, da sølv er det værste å lakkere, da slipe riper synes UTROLIG godt.. Kan lønne seg å legg på en hvit grunnspray først, for å treffe bedre på fargen..

For at du skal få det helt riktig er det best å levere det inn til en lakkerer, er trossalt en BMW dette skal på.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste skal fra chrom til svart. Bare tok opp en gammel tråd siden den 3m filmen kunne man kansje sette på selv for en billig penge.

Har vært inne på smhiedemann.no nå og fyyy faen for noen priser! 5 lapper for lister innvendig og 5 for de utvendig:P

Hva syns dere om piano lakk, svart. på lister innvendig? Eller blir matt svart bedre kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

De 3M greiene virka jo midt i blinken! Jeg hadde tenkt å lakke de listene selv, men tror ikke mine lakk egenskaper strekker til. Noen som fant ut om det var noen forhandlere av dette vidunderprodukt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bedre løsning er å gjøre som jeg gjorde med min 2004 sølvmetallic e46: Legge på 3M-scothcal film. Beregnet for bruk på bil. Produsent garanterer 7 årsholdbarhet. Relativt enkelt å legge. Får du en skade på en lakkert list må hele listen lakkeres opp igjen. Med film kan den greit trekkes om. Jeg har en ubrukt rull importert fra USA som du kan få kjøpe. Mye rimeligere enn omlakkering. Kan sende bilder hvis ønskelig. PM meg!!

Sjekk: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=311955

Har vært i kontakt med 3M Norge, og de kunne fortelle at de ikke importerte den Scotchalen som er nevnt på e46fanatics tråden. Hun sa de hadde noe tilsvarende for det Europeiske markedet, og at dette skulle være det samme. De het: 3M Scotchcal Film Series 70 og Scotchcal ElectroCut. Hun sendte meg også vareprøver på nevnte produkter. Series 70 var den som virket best synes jeg. Og fargen matchet veldig godt. La på en liten prøve på en list og det ble veldig jamt og fint! Men man må nok jobbe litt for å få det slett og fint. Så dette er nok et fullgodt alternativ til lakkering, men med tanke på at man må holde på lenge med å få det bra, kan man jo like gjerne bruke tiden på lakkering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...