Bimmerlars Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 Er det bare lille huset diffene som er dårlige på E36? Eller er den store typen like dårlig? Er på min 3. diff på under ett år. E30'en er jo noe helt annet! Der gikk det med 16 par bakdekk før jeg skifta diff pga. slakk.. Første som gikk var en diffbrems av typen lille huset. Org. 320 diffbrems. Så var det en vanlig 320 diff. Den jeg har nå uler og bråker fælt, så den varer vel ikke lenge den heller. Lurer på å levere den tilbake til huggeriet jeg kjøpte den fra. Dersom jeg går opp til 325 diff med tilhørende drivakslinger og mellomaksel, vil det holde da? Ihvertfall holde bedre. At det ikke holder evig skjønner jeg jo, men synes at lille typen E36 diff er av irriterende dårlig kvalitet.
325ixturbo Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 di er like dårlige på både 318 og 320 desverre, mye bedre med en 325 diff
320it Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 låner denne litt. hva må byttes forutenom stikkakslinger og selve diff huset? Er det siste del av mellom aksel? fra den "knuten" eller?
Bimmerlars Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 De er vel like på 316-320? Vurderer å gå opp til 325 nå. Har bakre del av mellomaksel, trenger bare drivakslinger, og selvsagt diffen
Dirty Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 trenger ikke bytte stikkakslingene flytter bare over flensene fra 320 diffen, ellers må bakredel av mellomakslingen byttes. eneste som holder er sveist
Bimmerlars Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 Faen at jeg ikke visste det for 1 mnd siden. Da hadde jeg en 325 diff.. Solgte den og kjøpte fra 320 da jeg ikke fikk tak i drivakslinger. Har du gjort dette selv og vet at det går? Sitter flensene på E36 differ med låsering, akkurat som et drivledd, slik at de nappes ut med en "ronker" f. eks? På E30 kan de jo bare dras rett ut, men på en E36 diff jeg har måtte de nappes ut etter hva jeg husker.
Fliid Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ Samme som på E30. Låsering i ende, denne "kryper sammen ned i sporet" når du drar den ut. Er den god så må du nappe, er den i dårlig tilstand så kan medbringerflens være "lettere" og dra ut.
Bimmerlars Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 Jau! Har noen en 325 diff i GOD stand å selge?
lloydsb Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 hvordan ser man forskjell på 320 og 325 diff? stikkakslingene som står på min er 27mm har 2000rpm i 80 så regne med det er 325 diff. gjelder en e36 320i coupe 96\97
Dirty Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 de nappes rett ut, ja kjører med det selv nå så ja det funker
lloydsb Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 hvordan ser man forskjell på 320 og 325 diff? stikkakslingene som står på min er 27mm har 2000rpm i 80 så regne med det er 325 diff. gjelder en e36 320i coupe 96\97
lloydsb Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 hvordan ser man forskjell på 320 og 325 diff? stikkakslingene som står på min er 27mm har 2000rpm i 80 så regne med det er 325 diff. gjelder en e36 320i coupe 96\97
Bimmerlars Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Lurer på å kjøpe en 325 diff med brems. Er den holdbar? Noen her som har rasa en sånn her? Lei dritt differ på E36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå