steiney Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Hei! Jeg har fått ett hull i oljekjøleren til servo'en, og den ligger bak radiatoren. Er det noen som vet hvordan man demonterer radiatoren uten og ta av vifta? eller om det er mulig og bare ta av viftebladene? Og når jeg skal ha på frostvæske igjen, er det noen spesiell frostvæske jeg burde ha på bilen eller kan jeg bare dra på europris eller biltema eller noe sånt og kjøpe der? Er kjempe takknemmelig for alle svar jeg kan få rundt dette:)
G-RACING Skrevet September 16, 2008 Skrevet September 16, 2008 Mener du vifta med viskosekoblinga som kommer direkte ut fra motoren? Denne er ligs-skrudd, og snar å skru av.
steiney Skrevet September 16, 2008 Forfatter Skrevet September 16, 2008 Ja, mener den. Men skrur man bare av viftebladet på den mutteren som vifta sitter i?
kjapp1 Skrevet September 17, 2008 Skrevet September 17, 2008 jepp! og som nevnt av G-racing er den venstregjenget
jolly Skrevet September 17, 2008 Skrevet September 17, 2008 Du trenger ikke å ta av vifta for å ta ut radiatoren. Men det er vel kanskje det beste. Jeg har hatt ute radiatoren på "gamla" to ganger uten å ta av vifta.Men du må selvsagt av med viftedekselet (skjoldet). Det kan være litt "krøkk". Deretter er det to skruer på toppen som holder radiatoren på plass.(to klammer). Så er det å løsne slanger , og så er det bare å dra rett opp. Høres enkelt ut , og det er det jo egentlig også. Tipper du fikser det. Legger ved en link til gode DIY forslag. Du kan se om du finner litt hjelp der. Hvis ikke så finner du god hjelp her.. Bare spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå