Gå til innhold

Powerflex travers bak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den metalldingsen gjennom foringa på E30 i traversen bak sitter fast i festet i bilen, noen med peiling på hvordan jeg skal få løsna den.. sitter som F.

Fikk det til men må bare spør hvilken vei powerflex skal sitte i travers, er dette riktig vei?

b455qm16ax7m0ggei9ek.jpg

Skrevet

hvis jeg forsto dette riktig, så sitter traversen fortsatt fast etter å ha skrudd av mutterene på begge sider. det jeg ville gjort, er å skru mutteren litt innpå bolten igjen slik at det fortsatt er noe klaring mellom mutteren og foringen også slå dette opp med en slegge/hammer(bolten sitter bare i noen sleidespor i chassiset) og når det løsner så tar du av mutteren, vipper opp baksetet i bilen, lirker ut bolten som du ser i et hull på hver side inni bilen, også er det problemet løst:)

Skrevet

IKKE vri, da kan hylsa knekke lenger oppe og du sitter da med ett "STORT" problem. Prøv heller og "bikk" på hylsa med f.eks en rørtang o.l Du kan og ta en skrutrekker og (flat skrutrekker) banke fra oversiden, stikker den ned i hullet på oversiden og plasserer trekkeren imellom skjøt hylse/karosseri, så banker du til.

Vri kan være skummelt da det er snakk om aluminium som har reagert med stål.. Meget kraftig reaksjon

Edit; hohoho, alt for sent ute, litt treg på tastene : )

Skrevet

Har ikke montert powerflex, men derimot foringer av annet materiale. Der er det stor imellom travers og karosseri, og liten mellom blekket i bunn og travers.

Stor over, liten under.

Dette er og logisk om du tenke på det mellomrommet som ogrinalt er mellomtravers og karosseri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...