Gå til innhold

Vannlekkasje ved vask og kraftig regn E36. --- Med bilder!


Kristian H. Foss
 Share

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at mattene mine har vært våte etter hver gang jeg har vasket bil ,og hvis det har regnet kraftig. Tok bilde av mattene og hvor vannet kommer fra for å illustrere (bilder tatt under vask). Håper dette er noe som er vanlig på disse bilene, og er lett å tette igjen.

Håper på tips og svar. :)

Mvh Kristian H. Foss

DSC00920.jpg

DSC00918.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Om du ikke hadde vært sikker på at dette er kun når det regner eller at du har vasket , så ville jeg sagt at varmeregisteret eller en av vannslangene som går gjennom torpedoveggen hadde lekkasje.

Denne lekkasjen ser jo egentlig litt stor ut med såpass mye vann at du bør få tettet så fort som mulig slik at du slipper fuktskade og drittlukt.

Lekker det så mye selv om panseret er nede , så ville jeg tippet på list rundt vindu , eller ringene rundt vinusviskerne. Har du takluke så ville jeg sjekket dreneringen der.

Vanlig feil er det vel ikke.

Kanskje du finner tilsvarende feil og svar her : http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm

Om du ikke kommer frem , så skriv : lekkasje e36 i søkefeltet.

Noen sier at en skal sjekke fuktsperren i dørene .Gjelder e46 ,men det ser du her : http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig vann i bilen selv i dag. vasket bilen i en spyler når varmeapperatet var på. hørtes ut som om varmevifta fikk vann i seg. å frontruta dugget igjen. Jeg trur det kom vann ut av de røra som er ved der man har beina. der varmen kommer ut?

Hvorfor skjer det? Første gangen. kanskje liste rundt varmeregister som tar inn vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sjekket at drenene i torpedoveggen ikke er tette, kommer mye blader og drit nedi der. Og også sjekket drenene til takluka - hvis du har det. Det kan lett komme inn drit i kanalene, og da kan det tette dreneringshullene der. Sjekkes lett med å helle vann i drenene ved takluka, og se om det renner ut igjen under kanalen.

Begge har vært tette på min E36 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem selv, alle mattene er våte untatt den forran på passasjer siden, sjåfør gulv matten er som en svamp.. har en e36 cab vell å merke, driver å skal demontere bilen for å prøve å finne feilen nå selv, ikke noe hyggelig når slik skjer. var fortsatt vannlekkasje etter jeg satte på hardtoppen så må komme fra et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taklukedrenering er ikke synderen der ihvertfall, de går ned langs a-stolpen og ut på sidene. Ser mer ut som dreneringene i torpedoveggen er tette, og da renner vannet inn rund varmeregisteret. Hadde en mini lekkasje der sjøl, så da jeg bygde om til m3 i sommer la jeg litt silikon mellom varmeregisteret og karosseriet tilfelle dreneringen plutselig tetter seg eller det kommer masse vann på kort tid nedi der..

Men det der så mye ut:( Så få tørket det så fort som mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok inn bilen på verkstedet etter jobb i dag og prøvde å feilsøke litt, fant da et dreneringshull med slange gjennom torpedoveggen og ned langs mellom motor og t-vegg. Dette satt under frontruta, der det sitter et gitterdeksel.

Blåste med blåsepistol i hver ende av slangen, og fant ut at hele var full av støv og blader osv... Helte litt vann der også for å se etter om det rant igjennom slangen, vannet rant rett gjennom så jeg tror problemet er løst nå.

Skal vaske bilen etterpå for å se om det kommer vann da, eller om det er tett et annet sted også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

stjeler denne topicen litt eg:P

har vannlekarsje gjennom gulvet, tok av noen deler for og se under matten og har begge toppene som er under bilen ramlet ut så er hull rett ned til vegen. men så lurer eg på

må man ta av heile nederste delen av dashet samt kjøleanleget som ligger på gir kanalen for og ta av gulv matten?

er snakk om ein bmw e36 cupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...