Skands1 Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Har noen erfaring med aksial-slark i turboen? Det hender min E61 har litt ujevn gange særlig på lavt turtall (ca 1000-1400 o/min) og lurer på om dette kan være at det er slark i akslingen i turboen... Hvis noen av dere har vært borti defekt turbo hadde det vært nyttig og interessant å høre om symptomer som man kan merke under kjøring. Mengden av olje i innsuget er på grensen til å være over det normale, og det er litt "tynt" grunnlag å skifte turboen kun basert på det. Kan selvfølgelig demonterer turboen og kjenne om det er slark, men vært greit med noen innspill på typiske symptomer før jeg spanderer ny turbo på bilen. Eller kan en annen mulig feil være at akslingen ikke blir smurt godt nok og at den derfor blir stør under lav belastning og derfor sviver ujevnt? Derfor den ujevne gangen på lavt turtall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 I radial retning er det normalt med slakk som tas opp av oljefilmen når bilen går i aksial retning skal det ikke være merkbarslakk i det heletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 I radial retning er det normalt med slakk som tas opp av oljefilmen når bilen går i aksial retning skal det ikke være merkbarslakk i det heletatt. Vet du noe om symptomer som merkes under kjøring hvis slarken er i lengderetning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Hvilken årsmodell er bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Hvilken årsmodell er bilen din Bilen er 3 år gammel (05 modell) og kjørt 110'... Syns det var vel tidlig at evt turboen skulle være slitt nå allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Har du ikke garanti på denne bilen (kjøpsloven 5 år ) eller er dette bruktimport på egenhånd ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 17, 2008 Forfatter Share Skrevet September 17, 2008 Hentet bilen selv hos BMW-forhandler i Tyskland. Det var PremiumSelection garanti på bilen hos forhandler i Tyskland, men den gjelder visst nok ikke over grensen... Prøver å få BMW til å dekke delene og at jeg dekker jobben selv. Det var i følge Bavaria i Stavanger MAKS av hva jeg kunne forvente.. Hvis det viser seg at turboen er gåen vil det bety at denne er svak, og da synes jeg det er dårlig av BMW å ikke dekke alt på reklamajon. For i det minste for å ta vare på ryktet sitt.. Tross alt en bil som kostet nærmere en million for kun 3 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 17, 2008 Share Skrevet September 17, 2008 Din BMW forhandler kan søke om goodwil garanti ,men som kjent har ikke BMW mere en 2 års garanti i Tyskland ,ujevn motorgange som du beskriver tror jeg mere kan være et dyseproblem hvordan er trekkraften når bilen kjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 18, 2008 Forfatter Share Skrevet September 18, 2008 Din BMW forhandler kan søke om goodwil garanti ,men som kjent har ikke BMW mere en 2 års garanti i Tyskland ,ujevn motorgange som du beskriver tror jeg mere kan være et dyseproblem hvordan er trekkraften når bilen kjøres. Det vanskelige med dette er egentlig å få kartlagt symptomene hundre prosent siden det kun skjer periodisk og varer ikke mer enn et par sekunder når det først skjer.. Den ujevne gangen virker mer til å være på selve bilen og ikke nødvendigvis motorgangen Altså at motoren sviver jevnt og fint, men at bilen drar litt ujevnt... Derfor er jeg selv litt mer inn på om problemet ligger i giret. Finner ingen feilkoder på automatkassen, men kan vel kanskje være noe mekanisk?.. Virker ikke som det er konverteren som er problemet da den uvjevne gangen kommer på alle gir og ikke bare inn og ut av lock-up.. Litt surt å begynne med omfattende reparasjoner uten å være tilnærmet helt sikker på hva som er problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå