kanutten Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 hei,har en 1993 520 i.motoren er 24v,vet ikke om det er vanos. har ikke noe å sammenligne med,men jeg syns at den drar dårlig.er ikke noe spesielt drag før eg kommer opp i rundt 4000rpm.må alltid ha høye turtall for å kunne dra den opp i fart. har sjekket at alle sylindere har tenning. tok ut luftfilteret i dag,monteret sammen luftfilterboksen igjen og prøvde bilen.når luftfilteret var ute virket det som om bilen sveiv på 5 sylindere.sveiv urolig,og gikk urolig. er det noen som har noen tips hva som jeg kan sjekke? kan det ha noe med katalysator å gjøre.andre med erfaring. er det mulig med diagnose med mitt problem? takk
Glenno Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Ville prøvd byttet plugger, bensinfilter og helt på skikkelig dyserens du heller på tanken i første runde. Har du merket dårlig effekten etter hvert eller? Tett katolysator vil ha stor innvirkning på effekten, men dette mener jeg du skal kunne merke gradvis for hver dag. Besvarte ikke alle spm dine men sikkert noen andre her som kan .
Steffan C Skrevet September 18, 2008 Skrevet September 18, 2008 Før du bytter halve bilen, så bør du få tatt en diagnose . Kan f.eks være kam. eller veivsensor!
kanutten Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 har funnet ut at motoren kutter ut sylinder nr 2 av å til.dette skjer etter at bilen er stoppet,og startet igjen. når jeg tar ut kabel til coil på syl.nr 2 så merkes ingenting. har prøvd å bytte coiler,men problemet er fortsatt på sylinder nr 2.ny plugg er også satt i. det virker som det kommer av å til når motoren er stanset,og startes igjen. tidligere i dag kjørte jeg bilen på 5sylindere,prøvde å stoppe å staret motoren et par ganger for å se om den ble bra igjen.det ble den ikke. jeg tok så av batterikabelen et minutt,for å få ting til å "nullstille" seg.når jeg startet motoren etterpå,så sveiv den på alle sylindrene.virker som om den enten kutter gnist eller bensin til dysen? noen formeninger her?
kjell-vidar Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 sjekk oxo toppakning, ved brudd på den får du dårlig drag å noe rar motorgang
Olelink Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 bump, har vist noe samme problem her vi
Glenno Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 sjekk oxo toppakning, ved brudd på den får du dårlig drag å noe rar motorgang Jepp, ta en kompresjons og leak test. Kan være toppakningen ja.
fish Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Vi har nok delte erfaringer rundt om. Selv holdt det for meg å bytte "motstanden" på coilen. Det er det svarte "gummirøret" mellom coil og plugg. Edit; Tennplugghylse kalles det. Koster rundt 110,-
Olelink Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 trodde de bare var mellomstykker uten annen misjon mellom coil og plugg jeg hvis dette stemmer da er de jo absolutt vært en sjekk og var jo rimlige også, iallefall i forhold til coiler osv
Hi-Fi Lasse Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Når gamle e34'n min ikke gikk på mer enn 4 sylindere var det bare plugg kablene som jeg bytta, etter det funka det Kan være verdt og prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå