tnt Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Hei, Er ny med bmw og servicen nærmer seg med stormskritt, så lurer på om noen veit hvor mye dette koster? oljeskift,oljefilter,bensin filter, alt egentlig.. det trengs vel "nullstillingverktøy" også? ps. Og olje lampen har siden jeg kjøpte bilen lyst gult ved start i ca 30sek, har ikke funne feilen. om noen har tips til det og
CS Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Kommer an på om det er inspection 1 eller 2 du skal inn på. Varier også litt etter hvilken motor du har og diesel/bensin etc. Lever du den på service blir selfølgelig serviceindikatoren nullstilt.
tnt Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Kommer an på om det er inspection 1 eller 2 du skal inn på. Varier også litt etter hvilken motor du har og diesel/bensin etc.Lever du den på service blir selfølgelig serviceindikatoren nullstilt. hehe... inspection 1 eller 2? ka er forskjellen?og kordan finner jeg det ut?.. som sagt første gangen jeg skal siden jeg kjøpte den. står på displayet "service 2000km" E bensin 318iM43 hvis det forteller noe?
diesel_luring Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 det er en e90? tror en inspection 1 ligger på rundt 7lapper.
E46Johnny Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Ved gult olje lys bør du absolutt peile oljen, på min E46 betyr det lav olje stand. Men hvis olje nivå er ok kan det være olje nivå sensoren som fusker. BMW merke verksted er dyrt på service, sjekk om det er noen verksteder nær der du bor som har god erfaring med BMW.
CS Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Forskjellen på inspec 1 og 2 så kan du ta en titt her: http://www.bimmerzone.com/inspection.htm Garanterer ikke at det stemmer 100% Nederst på siden er det også en oversikt over serviceintervall. Står oppgitt i miles, så det er bare å regne om. Når det kommer til pris på servic er det greieste å ta en tlf til dit du vurderer å ta servicen, da prisene varier en del.
tnt Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Forskjellen på inspec 1 og 2 så kan du ta en titt her: http://www.bimmerzone.com/inspection.htm Garanterer ikke at det stemmer 100%Nederst på siden er det også en oversikt over serviceintervall. Står oppgitt i miles, så det er bare å regne om. Når det kommer til pris på servic er det greieste å ta en tlf til dit du vurderer å ta servicen, da prisene varier en del. fikk en tilbud om å bare betale for bare matriale kostnader gitt.. så der sparer jeg vel endel, eller?
tnt Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 Ved gult olje lys bør du absolutt peile oljen, på min E46 betyr det lav olje stand. Men hvis olje nivå er ok kan det være olje nivå sensoren som fusker. BMW merke verksted er dyrt på service, sjekk om det er noen verksteder nær der du bor som har god erfaring med BMW. olje nivået er bra den.. Og vært på verksted som sier at dem har sjekka sensoren, den er bra... hvergang vært på verkstedet, fått beskjed om at "alt skal være i orden nå" Og nu sist også, men den va ikke borte enda, så nu mente dem at må bare koble den bort...
CS Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Koble den bort ville jeg i hvertfall ikke gjort. Ville heller vurdert å bytte verksted
E46Johnny Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Koble den bort ville jeg i hvertfall ikke gjort. Ville heller vurdert å bytte verksted Absolutt enig her og koble bort feil melding fikkser ikke feilen. Tror den nivåføleren sitter i bunnpanna, og den er litt jobb å ta ned så hvis dette er en garanti jobb ville jeg ikke gitt meg. Hvis du må ta kosnaden selv så må du jo vurdere hva du ønsker å gjøre.
tnt Skrevet September 20, 2008 Forfatter Skrevet September 20, 2008 Koble den bort ville jeg i hvertfall ikke gjort. Ville heller vurdert å bytte verksted Absolutt enig her og koble bort feil melding fikkser ikke feilen. Tror den nivåføleren sitter i bunnpanna, og den er litt jobb å ta ned så hvis dette er en garanti jobb ville jeg ikke gitt meg. Hvis du må ta kosnaden selv så må du jo vurdere hva du ønsker å gjøre. Vel, fikk bilen med garanti fra forhandleren ja, Og som sagt siste gangen bilen var der fikk dem rettet noen av feilene( uregelmessig tomgang blant annet) men ikke oljelampen. Og da jeg sa i fra om den, så mente dem "at det beste er å koble den av, dem har prøvd alt." E kanskje ikke så alvorlig feil, bare må følge olje nivået mer, eller?
-Anders- Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Har du ikke servicehefte? Hvis det er fulgt så ser du hva du skal ha. Mener intervallene uansett bmw er oljeskift Insp 1 oljeskift Insp2 oljeskift osv osv Men dette kommer også opp i dash når tiden er inne. Altså om det er insp 1/2 eller OS du skal ha. Km interval er 15/20/25k litt avhengig av årgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå