Gå til innhold

Service e46 touring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har det gått med denne varslingen?

Byttet olje og filter på bilen til søster i går og fikk samme feil.. Tok diagnose med en gang og var ingen feil. Peilet selvsagt oljen og nivå var der jeg ville ha den.. Kjørte en runde og lampen slukket.. men kom tilbake i noen sek.. Kjørte videre hjemover og da slukket lampen ganske straks..

Kan være nivåsensoren som begynner å gå.. virker sånn hvertfall..

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at du ikke har brukt Castrol olje på den motoren, stemmer det?

Jeg hadde samme problemet på min E46 da jeg fikk den, tenkte jeg skulle bytte olje.

Brydde meg ikke om at det stod Castrol på oljepåfyllingslokket, fylte på Shell sin Helix Ultra olje og nesten med en gang begynte det gule oljelyset å lyse.

Gikk tilbake til Castrol, problemet løst øyeblikkelig!

Jeg sier ikke at Shell oljen er dårlig, har brukt den mye på andre biler siden jeg hadde store rabatter på den.

Men BMW anbefaler tross alt Castrol, og flere dyktige BMW-folk jeg har snakket med sier at BMW motorene er "kresen" på olje

Kan også nevne at med Shell oljen på motoren la det seg et lag med gult "gørr" i oljelokket.

Det har heller ikke kommet igjen etter at jeg gikk tilbake til Castrol!

Skrevet

Eneste måten bilen vet om det har vert skifta olje, eller ikke, er ved nullstilling av serviceindikatoren.. Gul oljelampe lyser vel for å fortelle at det er på tide med oljeskift snart (sammen med serviceindikatoren).

Jeg hadde gul oljelampe som lyste i noen sekunder etter jeg slo av motoren. Hadde bilen på oljeservice hos BMW, de nullstillte alt, og lampa kom aldri tilbake:D

Skrevet

Jeg fyller konsekvent Castrol, denne gangen var det Edge Sport 0-40 det ble fylt. Problemet er løst, lampen lyser ikke hvertfall og nivå er akkurat der jeg vil ha det :)

Hverfall løst for min del. Håper trådstarter også har fått greie på bilen sin.

Skrevet

Hvis oljelampa lyser gult etter at motoren er slått av betyr det lav oljestand. Dersom oljelampa lyser gult når man starter motoren og gir seg etter 15-20 sek er det noe galt med føleren. Dette er en gjenganger på e46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...