Ullsokk Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Har et problem. Topp osv er montert, men føringsskinnen ble glemt (se bilde, nr7) Dermed får jeg ikke montert skinnen. Er det mulighet å banke inn, eller få ut lagerbolten som holder skinna? Nr 5 på bildet. På tegningene til GS er bolten forskjellig på to bilder. Det er denne, nr 5, som er riktig. Bolten har altså ikke sekskantspor. Mvh, Håvard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Nr. 7 der er kjedestrammerskinna. Får av den av/på må registerdekselet demonteres. Det kan taes av med topplokket på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet September 19, 2008 Forfatter Share Skrevet September 19, 2008 Hvordan ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Skrur av boltene som holder det fast, hehe. Tar vel av slurevifta, vannpumpa, termostathuset, veivakselreimskiva, kjedestrammerbolten og skruene som holder dekselet, så tar du det av. Har ihvertfall ikke vært noe problem på andre BMW motorer. Har ikke gjort dette på M50 selv. Har du overhalt hele motoren eller bare toppen? Førings og strammeskinnen trenger ikke demonteres når bare toppen skal av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Bimmerlars, da kan du sette kryss i boka for at dette går ikke (Tror jeg) Haynes sier noe så pent som "manipulate" skinnen, den kan kun splittes på langs, det hjelper ingenting.. : ) Bolt er presset inn, ikke skrudd (Bolten som holder skinna i bunn, i toppen går strammeren imot skinnen) . Det gjør saken vanskeligere. Motoren er "overhalt" , alt har vært plukket av. Vinkelen mellom bolt og skinne blir for stor, får da ikke dyttet skinne på plass over bolt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Så det er nummer åtter dere vil ta vekk, for så og tre på strammeren også sette tilbake 8 igjen og få på segringen? Stemmer ikke tegningen med det som sitter på motoren? Nummer åtte er skrudd i følge tegningen fra GS der, men stemmer kanskje ikke med realiteten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Riktig Bmmerlars. Skjekk bildet nr. 2. Fantastiske ETK slår til igjen, desverre er ikke denne skrudd. Den er presset inn. ønsket er så og demontere nr 8 (noe jeg ser som vanskelig jobb, da denne sitter heftig godt i.o.m at den har sittet der en stund og er like tykk hele veien) Om ikke nr 8 er "mulig" og få bort, for så og montere igjen med skinnen på "plass" så ser jeg ikke noen annen mulighet enn og ta av toppen igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Litt varme med gassveiseren på den og en wisegrip tang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Tanken har slått meg, bruk av varme. Har noen erfaringer, så mottas det med takk. Og lage for dype hakk i denne, slik at man må pusse en del for og få en glatt overflate igjen kan gi problemer, da det blir slakk på skinnen når den er montert. Så en "safe way" til og demontere denne er ønskelig, derfor er erfaring med akkurat dette noe som søkes.. Ullsokk kom med tanken om og banke denne helt igjennom, men kan ikke se at det er mulig, innvendinger på dette er selvfølgelig godt mottat ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå