Gjest Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Heijsann! Er det noen her som kan gi meg en fullstending forklaring på hvordan jeg skal lufte kjøleanlegget mitt på min E30 ? Det er en 325ix, som jeg har byttet varmeregister på. Fyller -30 c glykol. Har fylt på noen liter med det, startet den, fylt etter, åpnet slangen inn på radiatoren og sett det er vann der, kjørt varmeapparatet på fullt. MEN, Jeg syns bilen er litt varm, så for at jeg ikke skal kjøre hele systemet til heeelvett..... så håper jeg det er noen der ute ( ) som kan hjelpe meg litt med dette? =))) mvh. Einar
|Ole| Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 det du gjer er: kjør bilen opp i en ltt bratt bakke med fronten først, la bilen stå å gå, skru opp lufte skrua til det ikkje kjem meir luft da skal det vere bra Eit godt triks er og å fylle på i alle slanger før man fylle i ekspansjons tank...dvs fylle opp radiator og blokk først...
Gjest Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 okeij, men hvor finner jeg denne lufteskruen egt? : p
|Ole| Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 på toppen av termostat huset er ei skrue, du trenge 8mm fast...evt skralle
Fliid Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Bør ikke stå i bakke. Bare åpne lufteskruen, fyll på i ekspansjonstank, til det kun renner kjølevann uten luftbobler ut av luftskruehullet. Nivået i ekspansjontank er nå alt for høyt, men skru på lokket og lufteskruen igjen og kjøre deg en tur med varmeapparatet på full spiker. Nivået i tanken har nå utjevnet seg.
Gjest Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Okeij=) Takk skal dere ha: ) Men kom ikke mye luft ut der, mulig det er fullt, men syns termostaten slår inn litt sent, på hvilken tempratur burde den slå inn ?
|Ole| Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 du skal kjenne varmen fra varme apparatet når nåla begynne å stige...vist ikkje kan du vurdere å bytte termostat... Kan og vere att viskose koblinga eller sluringa til vifta di begynne å bli dårleg da blir den litt heit til tider...
Gjest Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 okeij, neij varmeapparatet fungerer som bare faen : p hehe ALtås, har kjørt mest tysk bil , hvor det er elektrisk vifte.. så hvor mye skal vifta egt snurre? : p Desuten er det vel ikke dumt å bytte termostat og vannpumpe ? antar dette er slite deler siden det sitter lager i pumpa osv.. er det 80 grader c den skal åpne på ?`
Fliid Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 I farta husker jeg ikke hva den orginale termostaten åpner på, for jeg har kjørt med 80c termostat alt for lenge, men 92c er ikke usannsynlig for en orginal termostat. Med orginal termostat skal temperatur nålen stå rett opp. Noen ligger bittelitt over også, bør ikke være noe galt av den grunn.
|Ole| Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hoss meg har nåla altid stått rett opp eller litt før den streken, i alle e30 eg har hatt...
Gjest Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Okeij, har bytta termostat og rensa anlegget i dag, den som satt der var en 87 gc. bytta til en som er 80 cg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå