Gå til innhold

Lufting av kjøleanlegg i E30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heijsann!

Er det noen her som kan gi meg en fullstending forklaring på hvordan jeg skal lufte kjøleanlegget mitt på min E30 ? Det er en 325ix, som jeg har byttet varmeregister på.

Fyller -30 c glykol.

Har fylt på noen liter med det, startet den, fylt etter, åpnet slangen inn på radiatoren og sett det er vann der, kjørt varmeapparatet på fullt.

MEN, Jeg syns bilen er litt varm, så for at jeg ikke skal kjøre hele systemet til heeelvett..... så håper jeg det er noen der ute ( :P ) som kan hjelpe meg litt med dette? =)))

mvh. Einar

Skrevet

det du gjer er: kjør bilen opp i en ltt bratt bakke med fronten først, la bilen stå å gå, skru opp lufte skrua til det ikkje kjem meir luft :) da skal det vere bra :)

Eit godt triks er og å fylle på i alle slanger før man fylle i ekspansjons tank...dvs fylle opp radiator og blokk først...

Skrevet

Bør ikke stå i bakke. Bare åpne lufteskruen, fyll på i ekspansjonstank, til det kun renner kjølevann uten luftbobler ut av luftskruehullet.

Nivået i ekspansjontank er nå alt for høyt, men skru på lokket og lufteskruen igjen og kjøre deg en tur med varmeapparatet på full spiker. Nivået i tanken har nå utjevnet seg.

Skrevet

Okeij=) Takk skal dere ha: )

Men kom ikke mye luft ut der, mulig det er fullt, men syns termostaten slår inn litt sent, på hvilken tempratur burde den slå inn ?

Skrevet

du skal kjenne varmen fra varme apparatet når nåla begynne å stige...vist ikkje kan du vurdere å bytte termostat...

:)

Kan og vere att viskose koblinga eller sluringa til vifta di begynne å bli dårleg da blir den litt heit til tider...:)

Skrevet

okeij, neij varmeapparatet fungerer som bare faen : p hehe

ALtås, har kjørt mest tysk bil , hvor det er elektrisk vifte.. så hvor mye skal vifta egt snurre? : p

Desuten er det vel ikke dumt å bytte termostat og vannpumpe ? antar dette er slite deler siden det sitter lager i pumpa osv.. er det 80 grader c den skal åpne på ?`

Skrevet

I farta husker jeg ikke hva den orginale termostaten åpner på, for jeg har kjørt med 80c termostat alt for lenge, men 92c er ikke usannsynlig for en orginal termostat. Med orginal termostat skal temperatur nålen stå rett opp. Noen ligger bittelitt over også, bør ikke være noe galt av den grunn.

Skrevet

Hoss meg har nåla altid stått rett opp eller litt før den streken, i alle e30 eg har hatt...

Skrevet

Okeij, har bytta termostat og rensa anlegget i dag, den som satt der var en 87 gc. bytta til en som er 80 cg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...