BMW525ie34 Skrevet September 20, 2008 Skrevet September 20, 2008 Hei Lurte på om noen ville dele erfaringer om superchip i en e46 320ia og superchip i en e34 525i (89). Lurer på hvor mye NM og HK man får i dise to bilene med chip og om det faktisk merkes og:) Vil dette slite på motoren eller vil det gå bra? Takk for alle svar. Martin
Dirty Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 eneste du merker er at du kan dra den lenger på turtallet NM og HK er minimalt
pengelek Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Noen som vet om jeg vil få mye mer ut av en e38 740 med chip?
pengelek Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Noen som vet om jeg vil få mye mer ut av en e38 740 med chip? Glem det, skjekka superchip nå, og virka ikke som om det var så fryktelig mye å hente :/
325ixx Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 skal du hente noko på chip må du nok ha diesel maskin.. på ein bensinmotor blir det berre at du får dratt den lengre, som det er skrevet lengre oppi her..
skillbill Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Det heter jo at "alle monner drar", og litt forskjell vil du merke. kanskje litt kvikkere gassrespons, og som nevnt vil du kunne dra den litt lenger på turtallet. Det er noen som (med bensin) skryter voldsomt av effekten av chippinga, men denne effekten er ikke noe annet enn placebo! Hvis du (med bensin) derimot legger penger i kon-luftfilter, grovere grenrør og effektanlegg, og kanskje t.o.m trimkammer, og tilslutt chipper, så vil du nok kunne hente ut merkbart mere hk, men dette er da betraktelig dyrere enn bare chippen:P Jeg har diesel, og 177 org, etter chip sitter jeg med 225!
325ixx Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 på ein 325 e30 er det orginalt 170 hk med å sette på konfilter, grenrør, effektanlegg, trimkam, å chip seiest det du skal ha ner 200 hk..
skillbill Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 altså en total økning på ca 25-30hk, er vel det de fleste ender opp på, stort sett, litt varierende er det jo, grunnet motor, modell, slitasje etc... og her snakker vi ca 1000 pr hk:( diesel FTW!
camxer Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Langt bedre å investere i turbo/kompressor bygg hvis du er ute etter rimelige hester. Lovligheten er en annen ting...
BMW525ie34 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Takk for gode svar:) Vist det koster meg 30k for 30 hk kjøper eg heller større motor og større brems...men prisen blir den samme tenker eg:P Ja, skal ikkje være lett å trimme bilen:( Men turbo får du vel godtjent med god nok brems eller?
camxer Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 I januar 2008 har det blitt innført nye regler ang godkjenning trimmede biler. BMW norge kommer ikke til å godkjenne den for deg og selv om du får den godkjent hos TUV i tyskland, så trenger ikke biltilsynet godta det. Med andre ord er det rett og slett umulig å kjøre lovligt med slike modifikasjoner nå til dags. Bytte til større motor fra samme serie er fullt mulig å godkjenne, men du må passe på vekt siden det er ikke lenger mulig å nedregistrere ant. seter i bilen
Turbo-Tommy Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Litt rart egentlig, siden Norge er med i EØS, og Tüv er i Tyskland\EU. Norge er underlagt EØS\EU regler, og da er en godkjenning i ethvert EU-land, godt nok for Norge. Eller, i teorien skal det det, men Norske myndigheter vet jo å bryte regler En som jeg kjenner som bygde om en Volvo 740 til V8, fikk beskjed av en "biltilsynsmann" i Sverige, at om de i Sverige mente at bilen hadde blitt godkjent hos de, så kunne biltilsynet bare gi f... i å nekte, siden de er underlagt EU-reglene. Dette er riktignok et år par år siden, men Norge er fremdeles underlagt EU.
BMW525ie34 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 hvor mye mer veier v8 til BMW enn rekke 6ern da?? 100kg?eller mer? Og er det noen som vet sånn sirca hvor bremser kommer på? 20k?
camxer Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Bremser trenger ikke å koste flesk hvis du kjøper brukt;) Jeg ga 1700 kr for M5/740 bakbremser i bra stand med nye ventilerte skiver og klosser og frambremsene fra 850CSI kommer til å koste meg ca. 3000kr med nye ventilerte skiver og klosser. Se på salgsforumet, så ser du at det er mye snacks tilgjengelig til tider;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå