fbakken Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Hei hei. Har en 524td som trenger en overhaling av toppen. Men når jeg bestiller toppaking så lurer jeg på hvilken jeg skal velge. Ser den finnes i tre forskjellige tykkelser, og forskjellen fra tykkest til tynnest er jo bare 0,32mm. På bilen står den mellomste. Så da er egentlig spørsmålet mitt: Har det noe å si med tanke på effekt eller hvor mye trykk den tåler, om jeg f.eks. går ned til tynnere???
SteffenM2 Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 tynnere=høyere kompresjon, da kan du lade mindre. tykkere=lavere, du kan lade mer. Veldig røft sagt, men noe rundt der, mange andre faktorer som kommer inn osv..
Morty999 Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 dette er diesel da så ladetrykket kommer vell til å bli det samme. og diesel kan lade mye mer enn en bensin motor.
Fliid Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Tykkelsen bestemmer man når man vet hvor mye man har freset av under planing av toppen. Jo mere gods man freser av, jo tykkere må pakningen være. Man kan ikke frese av toppen uendelig. Minstemål på hvor høy toppen må være kan du få oppgitt hos BMW. (Jeg har desverre ikke de dataene her). Og senke /forhøyne komp burde helelr gjøres ved og endre på stempler o.l , ikke endring av toppakning.
Morty999 Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 tynnere=høyere kompresjon, da kan du lade mindre.tykkere=lavere, du kan lade mer. Veldig røft sagt, men noe rundt der, mange andre faktorer som kommer inn osv.. litt OT kanskje men jeg il gjerne ha din forklaring på hvorfor man kn lade mindre ved høyere komp? de som da har 10,5 i komp og lader 3 bar osv (Ikke bmw) så det går ikke det da? de som har 900hester osv..
Rogern Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Jeg har en ny pakning liggende http://bimmers.no/viewtopic.php?t=71235 ... toppakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå