pengelek Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Nå har jeg et lite problem! Om noen dager skal jeg til Sverige å besikte bilen min (e38). Saken er bare den at vindusviskeren funker ikke (noe som garantert ikke vil gå igjennom besiktningen (EU-godkjenning på Norsk)). Det begynnte med at den fungerte litt frem og tilbake, når jeg først fikk den på så gikk den helt til jeg tok den av igjen, men om jeg satt den på og skrudde den av i ca. 2 - 3 sek så ville den som oftest ikke skrus på igjen. Nå står den stille hele tiden. Den spyler spyleveske om jeg trykker på den knappen, men viskeren er helt død. Lurer på om noen har samme prob. evt kjent feil? Hva kan det være? Dårlig kontakt i bryteren inni bilen? Kan motoren ha gått (litt merkelig ettersom det begynnte sporadisk). Kan det være noe relè? Evt. hva er beste feilsøkings metode og hva bør jeg begynne med? Kan feilen komme opp om jeg kopler den til en BMW diagonostikk pc? Er utrolig takknemmelig for svar=)
pengelek Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Eller om noen har koplingsskjema over vindusviskeren fra støm til motor og motor til bryter. Evt, hvor jeg kan få tak i det?
turn-in Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Her er koblingsskjema: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... S/2166.pdf
pengelek Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Her er koblingsskjema:http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... S/2166.pdf Tusen hjertlig takk, kjenner en eletriker som sikkert kan hjelpe meg å feilsøke=)
pengelek Skrevet September 26, 2008 Forfatter Skrevet September 26, 2008 Noen som har noe tips til hvor jeg evt. burde begynne å feilsøke? Hvor ligger releene til viskeren (ved sikringsboksen under panser eller v. sikringsboken i bakasjerom v batteriet?) Problemer med å lese det som står ved releene og sikringene (italiensk) :/
Deep Dish Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 Er du heldig så er det ikke sikkert at de tester vindusviskerne engang. Det gjorde de ikke hos meg, sist gang jeg var på EU-kontroll. Sjekket bare at det var spyleveske i tanken. (Visuelt i motorrommet)
stellazzio Skrevet September 26, 2008 Skrevet September 26, 2008 setter du spening på 1 og 2 og 1 og 3 på selve motoren skal den gå frem og tilbake deretter. funker det, så bør du gå videre å se om rele`ene slår inn slik de skal. litt rart hvis begge motorer plutselig er kaputt.
pengelek Skrevet September 28, 2008 Forfatter Skrevet September 28, 2008 setter du spening på 1 og 2 og 1 og 3 på selve motoren skal den gå frem og tilbake deretter.funker det, så bør du gå videre å se om rele`ene slår inn slik de skal. litt rart hvis begge motorer plutselig er kaputt. Okej, regner heller ikke med at det er noe galt med motorene. Er nok heller dårlig kontakt noe sted, eller et gåent rele eller bryteren inni bilen som har tatt kvelden. Litt merkelig om det skulle vært bryteren for spyleveska funker på bryteren.
pengelek Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Bump! Noen fler forslag til hva jeg kan gjøre? Skal på godkjenning på fredag, så begynner å få litt dårlig tid..
pengelek Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Noen som vet hvor releet til vindusviskeren er på en e38? Og hvilken sikring det er, og om den er bak eller forann? Sikrings listen min står på italiensk.
turn-in Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Venstre side i motorrom http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=230716
pengelek Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 Hvordan ser releet til viskeren ut? Og hvor mange amp er sikringen til viseren (slik at jeg finner den)
pengelek Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2008 BUMP! Beklager maset om viskeren, men bare 2 dager igjen til jeg må kjøre helt til Sverige for å besikte (eu godkjenne) bilen, og surt om den ikke går igjennom... :/ Noen som vet eller kan forklare nøyaktig hvilken sikring som hører til vindusviskeren og evt. visker motorene? Og noen som kan forklare nøyaktig hvilket relè og hvordan det ser ut? Er evig takknemmelig for svar=)=)
pengelek Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2008 Fikk en utdannet bil eletriker til å se på bilen i dag, han feilsøkte litt eletrisk, men han fant ikke releene.. Hvor ligger de, kikket under dekslet til venstre i motoren der sikringene er, og der var det bare 2 releer, som ikke hadde noe med viskerene å gjøre. Noen som vet om det er 1 eller 2 vindusvisker motorer? Eletrikeren kom frem til at det bare var 1 med det koplingskjemaet. Og hvor ligger den, evt åssen kommer jeg till den?
AlXz Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Vindusvisker motoren ligger vel i motorrom et sted.., på E36 er den plassert bak "vannkassa".., er helt i kant (under) ruta og vindusviskerne. Bak et deksel... Har du svensk regga bil du eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå