Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okej, ja den ligger helt sikkert i motorrommet, men trenger helt spesifikt hvor den ligger, og hva man gjør for å åpne, gjerne et bilde som viser hvor. Skal ha den på godkjenning i morgen, så må fixe det før det.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

14902.gif

Vannkassa er jo der vifta til varmeapparatet sitter..

Bak motor, ved viskerne.

Skru av det dekselet som er der, så ser du nok vindusviskermekanismen og motoren...

(Er ihvertfall sånn på E36.., har ingen bilder nå, serveren min er nede:()

Skrevet

Okej, ja takk. Får lete videre, fikk om besiktning på bilen om 1 mnd. Gikk ikke igjennom :/ Prøvde meg med å ta med meg en defekt sikring, og viste han den å sa at den røyk på veien dit. Men mannen var jo steinhard så funka ikke det. Og ja foresten, bilen min er svensk regga ja=)

Skrevet

Tenkte å legge ut en film av hvordan Biltema Rainoff fungerer.

På hjemveien fra Sverige så regnet det noe forferdelig, men som sagt så fungerer jo ikke vindusviskeren.

For ca. 1 mnd siden la jeg på 2 lag Biltema rainoff wax. Dette skulle holde ca. 1 mnd om jeg ikke vasket bilen formye. Jeg har dog vasket bilen mye så var ikke så veldig bra lenger, men fungerte fint i hastigheter over 90 km/h da preller bare vannet av ruten til små dråper.

De første 2 ukene fungerte det ypperlig i hastigheter over 40 - 50 km/h. Kan ambefales på det varmeste, og den kan virkelig redde en sitiuasjon=)

Pris: 50 Kr.

Link til video:

http://www.youtube.com/watch?v=Z21ICcwsnro

• 2 weeks later...
Skrevet
Noen som kan fortelle med hvor visker motoren ligger hen på e38? Hadde vært utrolig tilhjelp om noen visste :)

Må vel nesten ligge under viskerarmene et eller annet sted.

Sitter nok festet til viskermekanismen, som viskerarmene er skrudd fast i..

Må av med noen deksler over torpedovegg tenker jeg.

"Vannkassa" som det kalles, og inni der "under" frontruta ved siden av varmeapparat tenker jeg.. (lenger inn enn sikringsboksen)

Om du skjønte noe? Er ihvertfall der på E36.., men må vel nesten være rundt der, da motoren må sitte ved viskerne...

Skrevet
Det er ingen deksel som er lett å skru av der. Hadde en mekaniker til å se hvor han trodde den lå, og han skjønnte ikke mye.

Bilde av bilen din?

Med panser igjen, og med panser oppe?

På vindusviskerne (armene), så er det vel et deksel på hver av dem du kan vippe av.. (akkurat der dem går ned..)

Så sitter det noe plast deksler rundt der viskerne kommer opp? I nedkant av frontruta? Dette er klipset fast og kan dras forsiktig av...?

Skrevet

Okej! Om jeg tar noen bilder i morgen og legger ut her, gidder du være så snill å merke veldig raskt i paint hva og hvor? Det hadde vært til kjempe stor hjelp;)

Skrevet
Okej! Om jeg tar noen bilder i morgen og legger ut her, gidder du være så snill å merke veldig raskt i paint hva og hvor? Det hadde vært til kjempe stor hjelp;)

Jeg kan prøve.. :P Var det jeg tenkte på med bilder...

Men sikkert andre her som kan noe om det..

(har bare byttet på E36...)

Skrevet

Okej, men jeg legger uansett ut et par bilder under panser (nærbilde, og oversikts bilde) og et bilde av toppen på panser, samt bilde skrått ned mot viskerene v/ frontruta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...