trond525 Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Heia.er det noen som kan gi meg svar på hva som kan ha skjedd.har en 540 som jeg plutselig fikk blårøyk av,mens motoren gikk.det kommer olje i exosen.kan det være ventiltetten som er defekte?
Fliid Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Kan være ventiltettninger eller stempelring som har tatt kvelden.
trond525 Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 er vel mest sansynlig at ventiltetningen er defekte ?
Hoem Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 lite som heter mest sannsynling.. Kan jo også være toppakning, du får håpe det er stempelring/ventitforinger
Bonden Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Er dette en E39 ? .Er det røyk hele tiden eller har det kun sjedd en gang og så blitt borte igjen, Har tidligere tatt av innsug på en 540 der var det veldig mye olje i innsug som hadde samlet seg opp over tid,
trond525 Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 jeg hadde bilen stående på kjørebruer for å ordne exosanlegget.da jeg startet motoren begynte det å komme oljerøyk ut av exosen.det kommer olje i exosrøret.motoren er fra en 94 model 540. jeg prøvde å finne ut hvor oljen kom fra.da begynte motoren å fuske.det er akkurat som at tennpluggene er full av olje.har ikke hatt dem ute å sett på dem.
Dirty Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 lite som heter mest sannsynling.. Kan jo også være toppakning, du får håpe det er stempelring/ventitforinger håpe det er stempelringene ? da må man ut med bunndel og topp. da er det bedre å bare bytte topppakning. en å bytte topppakning + ta ut bunndelen mener nå jeg
Hoem Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 tenker mer på kostnader jeg, men arbeidsmessig har det vel helst vært best om det hadde vært topppakning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå