Forseth Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 Har fulgt alle regler og forskrifter jeg har funnet på dette forumet angående lufting av m20 motor, men får det fortsatt ikke til...! Har fyllt på vann, åpna lufteskruer, jekka opp bilen i framkant, rusa motor +++ Bilen er en e30 323i turbokonvertert. Nyoverhala motor...! Problemet er at temperaturen går langt over der den skal være. Holder seg stabilt hvis man kjører pent og rolig, men ved litt pådrag blir den varm. Har prøvd å rive ut termostaten, men temperaturen holder seg på det samme da og....:S Alle slangene blir varme, unntatt den som går fra varmeapp.registeret og til termostathuset....! Jeg får heller ikke varme inne i bilen...! Kan det bli slik hvis jeg har koblet de to slangene på torpedoveggen feil? Håper noen har vært borti det samme....!
Forseth Skrevet September 21, 2008 Forfatter Skrevet September 21, 2008 hadde sjekka vannpumpa eg... Alt i motoren er nytt....!
Astri Skrevet September 21, 2008 Skrevet September 21, 2008 hmm, da hørtes det mystifistisk ut, E kje noe drit i radiatoren som har kommet seg ut og laget brems i slangene? Har du hatt vifta på fullt mens du lufta?
conan Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hmmm. Sett bilen med snuta opp, gjerne i en bakke. Litt bratt er bare bra. Skru av lokket på ekspansjons tanken og ta en 1,5 l cola flaske. Skjær av bunnen på denne og stapp tuten ned i tanken. Denne passer perfekt neddi så det blir tett og fint. fyll opp flaska med kjøleveske. Sett på full varme og vifta på max, start opp bilen og hold ca 2000 omd jamt. Dette gjør du selv i motorrommet. Ikke slakk for da kan du dra luft inn gjennom skrua. Løsne så lufteskrua og la det renne til det ikke kommer mere luft. Dette kan ta litt tid så hvis flaska blir tom, stram til pluggen og ikke slipp gassen før skrua er strammet, fyll på med mere væske. Gi gass igjen og løsne på lufte skrua igjen. Hvis dette ikke funker aner jeg ikke, da må det være noe galt etsteds.
ehrnst Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 at den blir varm om du gasser med turbo i lav hastighet kan jeg se for meg, det kan fort min bli og. Ny radiator på vei! å ja, du kan ha koblet de to slangene til varmeapp. feil. Blir slangen fra radiator til termostathuset varm?
Forseth Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 at den blir varm om du gasser med turbo i lav hastighet kan jeg se for meg, det kan fort min bli og. Ny radiator på vei!å ja, du kan ha koblet de to slangene til varmeapp. feil. Blir slangen fra radiator til termostathuset varm? Jepp, alle slangene blir varme untatt den som går fra varmeapp.registeret til termostathuset...!
325ixturbo Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Har du koblet feil på varmeregisteret blir det slik du sier
Forseth Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Har du koblet feil på varmeregisteret blir det slik du sier Ok, nå ble jeg egentlig litt lettet...! Skal se på det etterpå..! Men er det noe slags enveisventil i varmeapp.registeret?? Eller hva er det som gjør att slangene kun kan være en plass...?
325ixturbo Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Har du koblet feil på varmeregisteret blir det slik du sier Ok, nå ble jeg egentlig litt lettet...! Skal se på det etterpå..! Men er det noe slags enveisventil i varmeapp.registeret?? Eller hva er det som gjør att slangene kun kan være en plass...? ja er en varmeventil der ja,
Forseth Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Har du koblet feil på varmeregisteret blir det slik du sier Ok, nå ble jeg egentlig litt lettet...! Skal se på det etterpå..! Men er det noe slags enveisventil i varmeapp.registeret?? Eller hva er det som gjør att slangene kun kan være en plass...? ja er en varmeventil der ja, Byttet om på slangene, og nå er alt i skjønneste orden! Takk for hjelpen!!
325ixturbo Skrevet September 23, 2008 Skrevet September 23, 2008 Bare hyggelig altids kjekt å ha rett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå