Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 Hei.. Noen som vet hvordan man bytter tenningslåsen på en e30 ?? Skjønner ikke hvordan man får den ut.. Er det noen form for knapp eller skrue for å ta den ut av stammen ?? Har også ett annent spørsmåld.. Hvordan får man ut av låsen i døra ?? Eventuelt om noen kan forklare eller har bilder så hadde det vært fint Mvh. Monica
Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Ingen som vet?? en som sa til meg at man måtte bytte hele rattstammen ? :S
Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 Ingen som vet dette ?? :S
conan Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 At du må bytte hele rattstammen har jeg vondt for og tro. Ta av bakstykket og så er det sikkert ikke så ille. Husk og ha nøkkelen inni dørlåsen så ikke de pinnene detter ut, blir bare pes av sånn. Er det ikke en form for klips på innsia av døra? Ta av trekket så ser du sikkert tegninga på dette
beianmotorsport Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 angående skifting av tenningslås så er det en tapp på undersiden av det selve tennigslåsen sitter i. bruk en dor eller skrujern og en hammer og bank den rundt slik at den løsner så du kan skru den ut. gjorde det på en e30 jeg hadde. ganske enkelt.
Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 beianmotorsport skrev: angående skifting av tenningslås så er det en tapp på undersiden av det selve tennigslåsen sitter i. bruk en dor eller skrujern og en hammer og bank den rundt slik at den løsner så du kan skru den ut. gjorde det på en e30 jeg hadde. ganske enkelt. har tatt ut den :S Men er selve tenningslås selynderen jeg snakker om.. Må man bytte hele den selve klumpen eller er det mulig å bare bytte selynderen ? Takk for svar Mvh. Monica
beianmotorsport Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 bytta hele boksen jeg, men jeg hadde ikke nøkkelen til låset..
Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 beianmotorsport skrev: bytta hele boksen jeg, men jeg hadde ikke nøkkelen til låset.. ok.. Da ett annent spørsmåld.. Hvordan få av den ringen som sitter på stammen ?? Er dette så spent at den fjera fyker avgåre når man tar av ringen ?? Og noen tips til hvordan man tar av ringen
beianmotorsport Skrevet September 22, 2008 Skrevet September 22, 2008 skal ikke være i så stor spennig at det fyker ut. å den ringen så er det bare å prøve med ei "nebbtang" eller noe sånt
Moni-bmw-power Skrevet September 22, 2008 Forfatter Skrevet September 22, 2008 beianmotorsport skrev: skal ikke være i så stor spennig at det fyker ut. å den ringen så er det bare å prøve med ei "nebbtang" eller noe sånt Ok Da skal jeg prøve på det i morgen Tusen takk for svar.. Kom uansett med svar hvordan man får ut bare selve tenninglås selynderen da jeg egentlig bare vil bytte den om det er mulig Mvh. Monica
p1mp Skrevet September 25, 2008 Skrevet September 25, 2008 bytta tenningslås og dørlås bare for noen mnd siden. dørlås er kjempe lett, bare ta av isolasjonen i døra og demonter alt du kan av låsen så går den ut. tenningen er verre: sett nøkkelen i radio posisjon og sett i en syl eller lignende inn i det lille hullet ved siden av nøkkelen, også må du bare fikle sykt mye nedi det lille hullet MENS du drar hardt i nøkkelen og prøver å dra ut sylinderen. sylinderen vil ikke komme ut før du har truffet akkurat riktig sted nedi det lille hullet. Jeg fikla et par timer med det der har du ikke nøkkel eller får ikke vridd den om til radio så vet jeg ikke men tror du må bryte den opp og bytte alt rundt også
Mazu Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 takk for tipsene her inne men fant ut at den for.... ring antenna ikke var nevnt her men etter ett par tre timer på tlf med verkstedet såååå kom løsningen for en dag. takk bmw for gode biler men reis til HE..... når det kommer til enkelhet på slike enkle jobber som å demontere den JÆ... antenna...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå