Gå til innhold

E34 540iAT Autolat Havari - Delebil interesse i siste post.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I likhet med et par andre her på forument :(

Ingen forvarsler, bare *poff*

Så nå er planene å konvertere til manuell.

Spørmålet er om det er noe forskjeller på alle 420G S6S kassene? Disse sitter jo på mange forskjellige modeller. Kan det da plukkes kasse fra en modell med denne kassen E39 f.eks. og resten av delene fra 5/7 serie i samme alder?

Fant ikke noe konkret svar på det i de andre aktuelle trådene.

Og hvis noen i Norge skulle ha en slik kasse liggende..ta kontakt.

Evt. andre deler som trengs også, har ikke gått berserk på realoem enda, så har ikke oversikt over alle modeller med like deler.

Skrevet

E39 bruker jo bare m60 i 96 modellen, men får du tak i en slik skulle den jo i teorien være klin lik. jeg får forhåpentlig vis min 6-trinns idag. men det jeg angrer på er at jeg ikke bare importerte en med man. kasse fra Sverige.

da er du ihvertfall garantert at du har alle delene.

så kan du selge resten av bilen i deler og nesten gå i 0 på oppgraderinga.

samt at du kan demontere den m60 maskinen du får til overs, og sette inn lavkompstempler og porta topper. så en liten kompressor fra f.eks ESS tuning. ;)

Skrevet

Du holder på enda ja :)

Vurderer jo å ta inn en bil ja...

Tilbake til det du sier om M60 vs M62..er akkurat det jeg er ute etter..

Fordi iflg. realoem så er E39 med M62 også utstyrt med 420G kassa.

Se http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DE51&mospid=47548&hg=23&fg=05

Til og med E39 M5 er notert med den kassa :) ??

Har du noen føringer på hva en slik kasse burde koste?

Ser på bildelsbasen.se at E38 ligger på 12k og E39 på 12-20k for bare kassa altså.

Det hadde vært morro å mekke på en motor ved siden av ja, men jeg har nok med å stelle istand bilen som den er, samt kone, uferdig hus, 2 små; og et døgn som ikke har nok timer. :P

Skrevet

hehe, tar sin tid med det kasseprosjektet ja. reiser til Singapore i mårra og blir borte 2mnd. så det blir ikke gjort noe med det første..

ang. m60 og m62 så passer ikke clutchhuset, altså selv om kassen er den "samme" passer de ikke på m60 maskinen uten modifisering.

men tror innmaten skal være stort sett det samme.

jeg ga 13 500,- for kassen inkl. frakt og delene jeg trengte for ombygging. bortsett fra svinghjul, da jeg kjøpte lettet svinghjul fra JB Racing. clutch fulgte med men kommer til å kjøpe ny i statene på veien hjem.

jeg kjøpte kassen her på forumet, så det er bare å holde øya åpne.

Skrevet

S.Hafsmo:

Det er sånn det ligger an med kassevariasjonene ja..

Kjekt å vite hva du havna på, var kanskje du som kjøpte den kassa som fløyt her på forumet i sommer da? :) Gikk å lurte på den jeg også, men da funka jo bilen fint!! :?

kim'æt'etnorgeikrig.com:

Godt å ha alternativer :)

Mye skal du evt. ha for den og hvilken stand er den i?

Regner med det er en 5HP30 du har.

Forøvrig noen som kjenner til fine siter å finne delebiler som kan tas inn i landet? Har ikke så veldig lyst til å choppe en fin bil fra f.eks powerbørsen.

Skrevet

Sweet..

Kan jo passe bra, da jeg hadde planer om å utføre ombygget i ulsteinvik :)

Noen som har erfaring med hvordan 530 kassa funker mtp de 110 ekstra Nm som B40 motorn gir? Kan vel kanskje PM'e Anders Lien om det men..

Tar kontakt angående lenka over ikveld :)

Skrevet
I likhet med et par andre her på forument :(

Ingen forvarsler, bare *poff*

Så nå er planene å konvertere til manuell.

Spørmålet er om det er noe forskjeller på alle 420G S6S kassene? Disse sitter jo på mange forskjellige modeller. Kan det da plukkes kasse fra en modell med denne kassen E39 f.eks. og resten av delene fra 5/7 serie i samme alder?

Fant ikke noe konkret svar på det i de andre aktuelle trådene.

Og hvis noen i Norge skulle ha en slik kasse liggende..ta kontakt.

Evt. andre deler som trengs også, har ikke gått berserk på realoem enda, så har ikke oversikt over alle modeller med like deler.

Hva/hvordan skjedde det? Hvordan er kassen nå?

Skrevet

Kjørte på jobb som vanlig.

Flippan i revers for å rygge på plass på parkeringa, da sa det poff, med et nøkk i bilen. Og der sto bilen.

Alle andre gir funker fint, men revers er helt død.

Skjer absolutt ingenting når jeg setter den i revers.

Antar at det meste av tenner er revet av slik bildene i en annen post her viser :)

Skrevet
S.Hafsmo:

Det er sånn det ligger an med kassevariasjonene ja..

Kjekt å vite hva du havna på, var kanskje du som kjøpte den kassa som fløyt her på forumet i sommer da? :) Gikk å lurte på den jeg også, men da funka jo bilen fint!! :?

kassen betalte jeg i desember i fjor. har bare ikke fått den enda. ;)

den skulle komme på tirsdag med tog, men det gjorde den jo ikke, så reiste jeg til Singapore på onsdag.. så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. :P

ang. den 5trinnskassa kan du jo høre med fyren som selger hvorfor han bytter til 6trinns. så får du vel med deg hva forskjellene er.

Skrevet

Planene nå er å ta inn en god delebil. En med mye bra deler på :)

Men jeg lurer litt på interessen for rimelige 540 deler? Blir jeg kvitt mesteparten av delebilen?

Saken er om jeg skal ta inn en billig en som har akkurat det jeg trenger, eller ta inn en litt dyrere som folket her kan nyte godt av.

Blir en E34 540 Touring uansett.

Og jeg vil sef selge til folkelige priser, vil bare bli kvitt delene.

Skrevet

Hehe..

Nå har jeg ikke henta noe bil enda, men bred front vil det jo bli uansett :)

Hva som er rimelig er jo et definisjonsspm. Har ikke tenkt på priser på diverse deler enda, men kanskje de som er interesserte kan legge litt føringer selv :) Får jeg dekket ekstra kostnad ved innførsel av en litt bedre utstyrt og penere delebil, så er det greit for meg :)

Forskjellen på dyr og billig er jo ting som fullt el skin vs stoff interiør, rust ikke rust, og alt annet av opsjoner etc som funker vs ikke funker :P

Spørmålet var egentlig bare om forumet her tror jeg vil bli kvitt delene eller ei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...